اتاق عملیات تجزیه‌طلبان در آتش

اتاق عملیات تجزیه‌طلبان در آتش

روز گذشته برای سومین بار مواضع و مقر گروهک‌های تروریستی مستقر در اقلیم شمال عراق به علت پراکنده شدن برخی از تروریست‌ها در منطقه، وارد مرحله جدیدی شد، ضربات مهلکی به تروریست‌ها وارد آمد و عملیات قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه برای انهدام مواضع و مقر گروهک‌های تروریستی ضدایرانی با موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای تهاجمی و انهدامی انجام شد. آن‌طور که معاون عملیات سپاه هم اعلام کرده، مقرهای مورد هدف سپاه، بیشترین نقش را در اغتشاشات اخیر داشتند و از این رو جمهوری اسلامی منشأ تهدید و عملیات علیه کشورمان را در هر نقطه‌ای هدف قرار می‌دهد.   بنابراین به نظر می‌رسد حملات ‎سپاه به مقر گروهک‌های تجزیه‌طلب در کردستان عراق تا برچیده شدن مقر گروهک‌های تروریستی ادامه خواهد داشت.

در دور جدید عملیات‌های سپاه علیه گروهک‌های تجزیه‌طلب، مقرهای ‎کومله، ‎دموکرات و پاک(حزب آزاد کردستان) توسط موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای رزمی و انتحاری زیر ضربه قرار گرفت و در این عملیات‌ها از موشک‌های نقطه‌زن ۳۶۰نیروی زمینی سپاه، همچنین پهپادهای انتحاری موجود در سازمان رزم این نیرو برای هدف قرار دادن مقرها و اماکن تجمع تروریست‌ها استفاده شده است و یک عضو ارشد گروهک تروریستی «کومله» در گفت‌وگو با رویترز اذعان کرد که چند دفتر این گروهک صبح دیروز هدف حمله قرار گرفت و تلفات و خسارات مادی برجای گذاشت. تاکنون دست‌کم 73موشک به عمق 130کیلومتری اقلیم شمال عراق شلیک شده و ده‌ها فروند پهپاد انهدامی و رزمی هم اهداف‌شان را منهدم کرده‌اند.
در این عملیات یگان‌های توپخانه‌ای و پهپادی نیروی زمینی سپاه با به‌کارگیری تسلیحات هوشمند و نقطه‌زن، مقرهای تجمع و مراکز آموزشی و عملیاتی گروهک‌های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار دادند و این حملات دقیقا پس از آن آغاز شد که دسته‌هایی از گروهک‌های تجزیه‌طلب نظیر کومله و دموکرات با سوءاستفاده از ناآرامی‌های رخ‌داده در برخی استان‌های غربی کشورمان در تلاش بودند تا با انتقال کادرهای مسلح، هدایت اغتشاشگران در خیابان و به‌تدریج انتقال سلاح یا مواد منفجره به استان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی، اقدام به عملیات‌های تروریستی و ایجاد ناامنی در ایران کنند.
البته نیروی زمینی سپاه دو باردیگر هم در روزهای دوم و چهارم مهر به دلیل تلاش گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب مستقر در شمال عراق برای ایجاد آشوب و ناامنی در کشورمان، همچنین تلاش برای وارد کردن سلاح داخل ایران، سلسله عملیات‌هایی را علیه اماکن استقرار عناصر این گروهک‌ها آغاز کرده بود و نیروی زمینی سپاه هم با صدور اطلاعیه‌ای از تداوم عملیات رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) تا برچیده شدن مقر گروهک‌های تروریستی خبر داده است.
در اطلاعیه سپاه آمده است: پس از هشدارهای لازم به مقامات اقلیم شمال عراق از طریق مبادی مربوطه مبنی بر برچیدن بساط فعالیت‌های گروه‌های تروریستی ضدایرانی وابسته به استکبار جهانی در منطقه خود و بی‌اعتنایی نسبت به این خواسته مشروع و قانونی که با استمرار حضور گروهک‌های تروریستی، تعرض به مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران و مورد حمله قرار دادن برخی پایگاه‌ها و پاسگاه‌های مرزی کشورمان، همچنین پشتیبانی از آشوب‌های اخیر همراه بوده است، رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی عملیات آتشباری و حملات توپخانه‌ای خود را نسبت به مقرها و مراکز استقرار آنها در بخش‌هایی از اقلیم آغاز کرد.
نیروی زمینی سپاه تاکید کرده است از آنجا که طی این مدت بقایای گروهک‌های ضدانقلاب تروریستی پس از تحمل تلفات در منطقه پراکنده و تهدید علیه امنیت و آرامش مردم عزیز کشورمان همچنان باقی است، از صبح چهارشنبه 6 شهریور، مرحله جدید عملیات رزمندگان اسلام علیه مواضع،  مقرها و پادگان‌های گروهک‌های مذکور در عمق اقلیم شمال عراق با بهره‌گیری از یگان‌های موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه و آتش پرحجم و ترکیبی موشک‌های نقطه زن و پهپادهای تهاجمی و انهدامی آغاز و ضربات مهلکی به آنان وارد شده است که متعاقبا جزئیات عملیات و تلفات و خسارت‌های وارده به دشمنان ملت ایران اطلاع‌رسانی خواهد شد. این عملیات تا دفع موثر تهدید و برچیده شدن مقر گروهک‌های تروریستی و اقدام مقامات اقلیم به تعهدات و مسئولیت‌های خود، با قاطعیت ادامه دارد. البته این اتفاق در سال جاری باز هم رخ داده بود، در روزهای ۲۱اردیبهشت و ۲۵مرداد امسال هم توپخانه سپاه، مواضع گروهک‌های تروریستی را در مناطقی نظیر سیدکان، بربزین، هلگورد و آلانه در استان اربیل عراق هدف قرار داده بود. از سوی دیگر هم پس از این‌که اسفند سال گذشته، نیروی هوافضای سپاه‌پاسداران عملیات موشکی بزرگی را علیه مقر مخفی موساد در ویلایی نزدیک شهر اربیل عراق انجام داد، مقامات سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران بارها به مقامات کرد منطقه اقلیم کردستان عراق هشدار داده بودند که ایران هرگز حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در نزدیکی مرزهای خود را نخواهد پذیرفت و مسئولیت اخراج این گروه‌ها از شمال عراق با مقامات منطقه اقلیم کردستان خواهد بود.

هر منشأ عملیاتی علیه ایران را می‌زنیم
سردار نیلفروشان، معاون عملیات سپاه درخصوص اقدامات و عملیات‌های نیروی زمینی سپاه علیه مواضع و مقر گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب  و ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق از جمله مرکز جاسوسی و  لانه توطئه چینی رژیم صهیونیستی در اربیل گفته است: تحت هیچ شرایطی پیرامون کشور، اجازه شکل‌گیری تهدید نمی‌دهیم و به همه اعلام کرده‌ایم ما دست دوستی و برادری به طرف همه همسایگان و عزیزانی که همزیستی مسالمت‌آمیز داریم، دراز می‌کنیم و بارها به دفعات گفتیم نه فقط ما، بلکه هیچ کشوری پذیرای شکل‌گیری تهدید علیه خودش در جوار مرزهایش نخواهد بود.
 وی با اشاره به اقدامات و عملیات جدید روزهای اخیر نیروی زمینی سپاه در این راستا، خاطرنشان کرد: گلوله‌باران مواضع ضدانقلاب و مقرهای دشمن در آن سوی مرزهای شمال غرب کشور و اقلیم شمال عراق در راستای همین رویکرد راهبردی ما محسوب می‌شود. ما به دوستان خودمان در منطقه اقلیم اعلام کرده‌ایم که سنگر گرفتن و ایجاد پایگاه توسط دشمنان انقلاب اسلامی در منطقه اقلیم قابل پذیرش نیست.
وی افزود: مدتی است که ضدانقلاب از منطقه شمال غرب برای ایجاد اغتشاش و ناامنی و توسعه جو ناآرامی، به کشور تعرض و رخنه کرده‌اند و دربرخی از اغتشاشات منطقه شمال غرب نیز این عناصر ضدانقلاب دستگیر شده‌اند. لذا مجبور به دفاع شدیم، واکنش نشان دادیم و منطقه پیرامونی نوار مرزی را گلوله‌باران کردیم.
وی افزود: درحقیقت ما از منافع انقلاب اسلامی دفاع می‌کنیم و ضدانقلاب را هر جایی که سنگر ایجاد کند و منشأ عملیات علیه امنیت جمهوری اسلامی و ملت ایران شود و بخواهد حرکت‌های تروریستی را هدایت و رهبری کند، مورد اصابت قرار خواهیم داد و مقرهایی هم که اخیرا مورد هدف واقع شدند، بیشترین نقش را در اغتشاشات چند روز گذشته داشتند.
معاون عملیات سپاه با بیان این‌که ما این‌گونه اقدامات را دفاع مشروع می‌دانیم و هشدارها و برنامه‌های خود را هم به مقامات اقلیم اطلاع داده بودیم، ضمن تاکید بر این‌که برخورد ما با هرگونه تهدید و عملیات ضدامنیتی در مناطق مرزی کشور از جمله برنامه‌هایی که کانون آن رژیم صهیونیستی است، قاطعانه و محکم خواهد بود، گفت: به‌صراحت اعلام کردیم در مقابله با رژیم صهیونیستی هیچ چیز را پوشیده نگاه نمی‌داریم، همه فعالیت‌های آن را در سرزمین‌های اشغالی و منطقه مدنظر داریم، بر پایگاه‌های جاسوسی، مرتبطین، سرپل‌های عملیاتی و تمام حرکات رژیم اشراف کامل داریم و هر زمانی که صلاح بدانیم، باید ضربه بزنیم، اقدام می‌کنیم. وی یادآور شد: در عملیات موشکی اربیل تمام اسناد و مدارک ارتباطی و اطلاعاتی ما نشان می‌دهد، مرکز راهبردی صهیونیست‌ها را که در آن مبادرت به جاسوسی و هدایت ضدانقلاب و جمع‌آوری اطلاعات از نوار مرزی غربی کشور می‌کرد مورد اصابت قرار دادیم، بارها اعلام کرده‌ایم که هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد مرکز توطئه‌ای در اطراف کشورش وجود داشته باشد و ما هر زمان که احساس کنیم با چنین تهدیدی مواجه هستیم، متناسب با تشخیص و صلاحدید فرماندهان اقدام می‌کنیم.