ترس بیرو، اشتباهات سید

تحلیل فنی سعید عزیزیان از عملکرد دو گلر دربی

ترس بیرو، اشتباهات سید

نه بیرانوند و نه سیدحسین حسینی شب آرام و خوبی را در دربی بزرگ پایتخت سپری نکردند. قرمزها که در 11 هفته تنها سه گل خورده بودند، در هفته دوازدهم تنها دو گل از آبی‌ها دریافت کردند. علیرضا بیرانوند روی هر دو گل به ثمر رسیده، تماشاگر بود. در آن سوی میدان، استقلالی‌ها که در 11 هفته 6 گل دریافت کرده بودند، مثل قرمزها دو گل خوردند و به گواه خیلی‌ها، حسینی روی هر دو گل اشتباه کرد.

سعید عزیزیان، گلر اسبق سرخابی‌ها در تحلیل عملکرد حسینی و بیرو به جزئیات اشتباهات آنها می‌پردازد. او معتقد هر دو بازیکن بعد از جام جهانی، با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

 بهتر می شوند
بیرانوند و حسینی گلر‌های خوبی هستند. به نظر من یک مقدار شرایط جام‌جهانی روی هر دو اثر گذاشته. قبول کنید از آن جام به لیگ رسیدن، کمی انگیزه و شرایط را تغییر می‌دهد. به نظرم آنها رفته رفته و با فاصله گرفتن از جام‌جهانی بهتر خواهند شد.

 ترس بیرانوند
بیرانوند هنوز به ماسکی که روی صورتش دارد عادت نکرده. ضربه‌ای که در بازی با انگلیس به صورتش وارد شد، او را کمی ترسانده. شما به رفتارهای بیرانوند در زمین توجه کنید. به خوبی ترس در حرکاتش دیده می‌شود. این مساله روی اعتماد به نفس بازیکن اثر دارد. روی یکی از خروج‌های ساده نزدیک بود اشتباه کند. بیرانوند کلا  قدرت زیادی در درگیری‌ها دارد، در دربی نمی‌آمد که درگیر شود. یکی دو صحنه حتی خروج نکرد. علیرضا همیشه تا نقطه پنالتی هم جلو می آمد ولی این چیزها را در دربی ندیدیم.

 «حسینی» بد عمل کرد

سیدحسین حسینی به نظرم روی گل اول و دوم پرسپولیس خوب عمل نکرد. او روی خروج‌ها مشکل داشت. گل اول پرسپولیس تقریبا شبیه گل اولی بود که او از انگلیس خورد. حسینی نیمه بیرون آمد و حریف گل زد. این بار هم دقیقا چنین اتفاقی افتاد. البته می‌شود تحلیل دیگری هم درباره صحنه کرد. دفاع‌های استقلال خیلی به خط دروازه نزدیک بودند و این دید او را کور کرد. معمولا هنگام زدن ضربات گلرها مدافعان را به جلو هل می‌دهند تا از خط دور باشند. حسینی باید این کار را انجام می‌داد. به همین خاطر دیدش کور شد و نتوانست خروج درستی هم داشته باشید. روی گل دوم پرسپولیس هم که از روی ضربه کرنر به ثمر رسید، حسینی می‌توانست جلو بیاید. به نظرم او می‌توانست مقابل گولسیانی ظاهر شود و توپ را قطع کند. منتهی این کار را نکرد. به نظرم روی آن صحنه مرتکب اشتباه کرد.

 اشتباه بیرو روی گل اول

و اما درباره بیرانوند؛ روی گل روزبه چشمی، بیرانوند جا خورد و نتوانست خروج کند. اگر بازی‌خوانی بهتری داشت می‌توانست بیرون بیاید و جمع کند. به نظرم به دلیل همان ترسی که گفتم، ترجیح داد در دروازه بماند. مدتی طول می‌کشد تا او کامل خوب شود و این ترس از درگیری هم در وجودش از بین برود. شما اگر روی گل آمریکا دقت کرده باشید، بیرانوند می‌توانست زاویه را روی بازیکنی ببیند که ضربه سر زد. می‌شد اثر ترس را در واکنش بیرانوند دید. همان توپ در ادامه تبدیل به گل شد. روی گل دوم استقلال ولی من علیرضا را مقصر نمی‌دانم. جاگیری اشتباه مدافعان و پراکندگی آنها باعث گل خوردن شد. یک مدافع هم روی خط بود که به کل اجازه واکنش را از بیرانوند گرفت.

 اشتباهات فنی
یک وقتی هست می‌گویید جام جهانی تمام شده و بازیکنان چون باخته‌اند به لحاظ روحی شرایط خوبی دارند. این درست است. بنابراین باید با بازیکنان کار شود ولی چیزی که من در دربی دیدم، اشتباهات فنی بود. بنابراین گل‌ها علاوه بر مسائل روحی باید روی این اشتباهات هم کار کنند.