کوتاه‌ از‌حوادث

کوتاه‌ از‌حوادث

اعتراف دزدان خشن به قتل
چهار عضو یک باند سارقان مسلح که محموله‌های انبارهای تهران و چند شهر دیگر را به سرقت برده بودند، به 20 فقره دزدی اعتراف کردند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، روزهای پایانی آذر امسال، مردی با حضور در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران از اعضای یک باند سارقان مسلح شکایت کرد و  با دستور بازپرس مصطفی تقی‌زاده تحقیقات برای دستگیری متهمان در دستور کار ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. در تحقیق از شاکی مشخص شد صبح که به محل کارش آمده با نگهبان دست و پا بسته و زخمی رو‌به‌رو شده و در ادامه متوجه سرقت محموله قطعات خودرو با ارزش میلیاردی از آنجا شده است. ماموران با تحقیق از نگهبان دریافتند، دزدان چهار مرد مسلح به کلاشینکف بوده‌اند.در ادامه چند نفر دیگر نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. با بررسی دوربین‌های مداربسته هویت دزدان که از مجرمان سابقه‌دار بودند، شناسایی شد. هفته گذشته که متهمان دستگیر شدند و در بازجویی از آنها مشخص شد، در جریان یکی از سرقت‌های‌شان در شهرستان رباط‌کریم با شلیک گلوله یک نگهبان را به قتل رسانده و بعد محموله موجود در انبار را به سرقت برده‌اند. تحقیقات ادامه داشت تا این‌که دو روز پیش در جریان تحقیق از متهمان معلوم شد آنها علاوه بر انبار‌های تهران به انبارهایی در شهرستان‌های رباط‌کریم، شهریار، قم و تهران دستبرد زده‌اند. تاکنون اعضای این باند به20 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

سقوط مرگبار گرگر 
بریده شدن گَرگَر در روستای سرتنگ برزه بخش ززوماهرو موجب سقوط پنج نفر به رودخانه و کشته شدن سه نفر شد.
ایمان خسروی‏، فرماندار الیگودرز در این باره گفت: پنج نفر از اهالی منطقه روستای سرتنگ برزه در حال گذر از رودخانه بودند که به‌دلیل بریده شدن گرگر داخل رودخانه افتادند.  بررسی تیم‌های امدادی در محل حادثه نشان داد، پنج نفر از اهالی روستای سرتنگ برزه بخش زز و ماهروی شهرستان الیگودرز، ظهر سه‌شنبه قصد رفتن به یک مراسم عروسی در روستای لانه شاهی را داشتند که سیم گرگر پاره شد و آنها به داخل رودخانه افتادند. دو نفر از آنها، یک دختر 12 ساله و مردی 20ساله نجات یافتند  اما مرد 50 ساله، زن 35 ساله و پسر 9‌ساله که اعضای یک خانواده بودند، جان باختند. 

قتل امام جماعت روستا
 امام جماعت مسجد روستای کلاته از توابع بخش کلاترزان سنندج در خانه‌اش به آتش کشیده شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما،حجت الاسلام سعیدعسگری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار کرد: ماموستا ملا یوسف محمدی، اهل سنت، جمعه شب براثر حمله افراد ناشناس با کوکتول مولوتف، مصدوم و دچار ۸۰ درصد سوختگی شد. همان شب او  به بیمارستان کوثر سنندج منتقل و تحت درمان قرار گرفت که سرانجام شنبه فوت کرد. به گفته مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، این روحانی اهل سنت متولد ۱۳۵۲ بود و ۲۷سال به‌عنوان امام جماعت در مسجد روستای کلاته فعالیت دینی و مذهبی داشت. این گزارش حاکی است، تابستان امسال با دو پیرمرد سر مباحثی بگومگوهایی داشتند که در نشستی که در مرکز گذاشتیم، رضایت و صلح و سازش انجام شد اما با این شرایط هم به ماموستا توصیه کردیم که از آن روستا برود اما مردم اجازه ندادند. تحقیقات پلیس برای دستگیری عامل این آتش‌افروزی مرگبار ادامه دارد.  

فوت معلول در آسایشگاه 
یک معلول اعصاب و روان به‌دلیل آتش‌سوزی در یک مرکز نگهداری معلولان در اراک فوت شد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، ربیع‌ا...قربانی، دادستان عمومی و انقلاب اراک در این باره گفت: یک معلول ذهنی در یکی از مراکز نگهداری معلولان زیرپوشش بهزیستی در حرکتی اقدام به روشن کردن فندک در کنار تخت یک بیمار اعصاب و روان کرد که به‌منظور جلوگیری از وارد کردن آسیب به خود به تخت بسته شده بوده که در این حادثه بیمار اعصاب و روان دچار آتش‌سوزی شده و فوت کرد. با دستور بازپرس مرکز نگهداری پلمب و رسیدگی به ابعاد حادثه از جمله نبود رعایت نظامات دولتی در شیوه نگهداری معلولان، سهل انگاری مجموعه، نبود سیستم اطفای حریق، میزان قصور کادر مرکز و صلاحیت مرکز نگهداری در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت.