کشتن داماد برای پیامک‌های تهدیدآمیز

کشتن داماد برای پیامک‌های تهدیدآمیز

مرد جوان وقتی متوجه شد دامادشان به تلافی درخواست طلاق توسط همسرش، پیامک‌های تهدیدآمیز برای خواهرش می‌فرستد، او را با چاقو کشت. اولیای‌دم برای او درخواست قصاص کرده‌اند.

به گزارش جام‌جم، مهرماه سال1400 بود که درگیری خونینی در افسریه تهران به ماموران پلیس گزارش شد. در بررسی‌های اولیه معلوم شد مرد 33ساله‌ای به نام کیوان شوهر خواهرش به نام سعید را زخمی کرده‌است. سعید به بیمارستان منتقل شد اما ساعتی بعد جانش را از دست داد. با مرگ داماد خانواده، کیوان دستگیر شد و در بازجویی‌ها گفت: «سعید شش سال پیش با خواهرم ازدواج کرد. او قبل از ازدواج با خواهرم یک‌بار ازدواج کرده و جدا شده بود. به همین دلیل با ازدواج آنها مخالف بودم اما سرانجام با هم ازدواج کردند. هنوز چند ماه از ازدواج آنها نگذشته بود که خواهرم به خانه پدری برگشت و گفت می‌خواهد از سعید جدا شود. خواهرم به دادگاه رفت و احضاریه هم به دست سعید رسید که باعث عصبانیت او شد. او مدام به خواهرم زنگ می‌زد و تهدید می‌کرد اما خواهرم دیگر نمی‌خواست جواب‌هایش را بدهد. سعید این‌بار با پیامک او را تهدید کرد که خواهرم با دیدن پیامک‌ها از نظر روحی به‌هم ریخت. من که تحمل حال بد او را نداشتم به مقابل خانه سعید رفتم و با هم درگیر شدیم. سعید وقتی مرا دید با چاقو به من حمله کرد و من هم برای دفاع از خودم با چاقویی که همراهم بود، چند ضربه به او زدم.»
پزشکی قانونی علت مرگ سعید را پارگی ریه و شریان‌های حیاتی اعلام و کیوان هم صحنه جرم را بازسازی کرد. خواهر کیوان هم در تحقیقات گفت که اختلافات شدیدی با شوهرش داشت و برای همین تصمیم گرفت جدا شود. او گفت وقتی احضاریه دادگاه برای سعید ارسال شد، شوهرش به‌شدت عصبانی شد و به او تهمت زد که حتما با مرد دیگری رابطه دارد که می‌خواهد از او جدا شود. کیوان هم که از دیدن ناراحتی خواهرش عصبی شده بود، سراغ سعید رفت و با او درگیر شد.
کیوان برای بار دوم مورد بازجویی قرار گرفت و این‌بار گفت در زمان درگیری مست بود و حال طبیعی نداشت: «من برای حل موضوع به خانه سعید رفته بودم که یکدفعه به من حمله کرد و من هم از خودم دفاع کردم. وقتی درگیری بالا گرفت سعید با چاقو به من حمله کرد که چاقویش روی زمین افتاد. من هم چاقو را برداشتم که ناخواسته به سینه او برخورد کرد.» 
با اعترافات کیوان، برای او کیفرخواست صادر و پرونده‌اش به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا به‌زودی به جرم او رسیدگی شود.