راز مرگ صاحبخانه در قلب مهمان

کوتاه از حوادث

راز مرگ صاحبخانه در قلب مهمان

مردی که با همدستی زنی، شوهر او را به قتل رسانده و دفن کرده بود، بازداشت شد.

سرهنگ توحید فارسی، فرمانده انتظامی شهرستان مراغه استان آذربایجان شرقی به ایسنا گفت‌: زنی اسفند سال 1400 به پلیس آگاهی شهرستان مراغه رفت و از ناپدیدشدن شوهر جوانش خبر داد. تحقیقات پلیسی در این باره ادامه داشت تا این‌که با گذشت یک‌سال و سه ماه از ماجرا ماموران به همسر او در ماجرای گم‌شدن شوهرش مظنون شدند. این زن سرانجام بازداشت شد و در تحقیقات اعتراف کرد با همدستی مردی که دوست خانوادگی‌شان بوده و اهل یکی از شهرستان‌های اطراف شهرستان بوده او را کشته‌اند. در ادامه این تحقیقات قاتل فراری که خودروی سواری‌اش که پلاک جعلی روی آن نصب کرده بود شناسایی و بازداشت شد. با تحقیقات از مردی که متهم پرونده است او اعتراف کرد که ۱۳ ماه پیش به خانه دوستش رفته و با همکاری همسر وی، با اسلحه گرم مرد صاحبخانه را در یکی از روستاهای اطراف شهرستان مراغه به قتل رسانده و دفن کرده، ولی پس از چند ماه آن را از زمین بیرون کشیده و به یکی از روستاهای اطراف شهرستان برده و پس از سوزاندن جسد آن را دفن کرده است. با اعتراف او، ماموران به محل کشف جسد منتقل شدند و پیکر مرد 34 ساله در آنجا کشف شد‌. تحقیقات از متهمان ادامه دارد.

پایان مرگبار سربازی 
چهار سرباز که بعد از پایان دوره آموزشی راهی خانه بودند به همراه مردی که همراه‌شان بود در محور جایزان ــ رامهرمز دچار تصادف شده و جان باختند.
 به گزارش ایرنا، عارف شرهانی، سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی در این باره گفت‌: شامگاه سیزدهم اردیبهشت امسال، در پی انحراف از مسیر و واژگونی و آتش‌سوزی یک خودروی سمند که در محور جایزان ــ رامهرمز رخ داد، پنج نفر کشته شدند‌. این خودرو پس از انحراف از مسیر آتش گرفته بود. در این حادثه راننده که اهل کازرون بود به همراه چهار سرباز فوت شدند. این گزارش حاکی است، این چهار سرباز فوت شده از سربازان اندیمشکی بودند که دوره خدمت خود را در مرکز آموزش 07کازرون ارتش می‌گذراندند، بعد از پایان دوره آموزشی قصد بازگشت به خانه را داشتند که به پیشنهاد یکی از کارکنان پایور مرکز آموزش 07 (کادر) سوار بر خودروی شخصی این فرد شده و قصد بازگشت به خانه را داشتند که در این تصادف دچار حادثه مرگبار شدند. علی فهیم‌زاده، محمدامین کشوری و رضا جمالی‌منش عبدولی سربازانی هستند که در این تصادف فوت شدند.  در بررسی‌های اولیه پلیس راهور علت حادثه، خستگی و خواب‌آلودگی راننده قلمداد شده است. به‌گفته افسر پلیس راهور بعد از این‌که خودرو با گاردریل برخورد کرده دچار حریق شده و این حادثه رقم خورده است. 

قتل به خاطر شوخی با کلاه 
شوخی دو دوست برسر برداشتن کلاه از سر یکدیگر، منجر به دعوایی مرگبار شد؛ یکی از آنها به قتل رسید و دیگری به اتهام قتل، تحت تعقیب قرار گرفت.
به گزارش جام‌جم، ساعت 16 و 30 دقیقه پنجشنبه چهاردهم اردیبهشت امسال مردی با خانواده‌اش هنگام عبور از بوستانی در محله بی‌سیم پایتخت، با مشاهده درگیری میان چند جوان و زخمی شدن یکی از آنها با پلیس 110 و اورژانس تماس گرفت.  جوان زخمی به بیمارستان منتقل شد اما یک ساعت بعد به دلیل شدت خونریزی، فوت شد. در تحقیقات اولیه یکی از شاهدان که از دوستان مقتول بود با بیان این‌که همراه شش نفر از دوستان‌مان برای تفریح به بوستان آمده بودیم، گفت: مقتول و قاتل که هر دو 22 ساله و از دوستان‌مان بودند و برای شوخی با یکدیگر، کلاه‌هایی که به سر داشتند را از سر یکدیگر برداشتند. یکی دوبار این کار را کردند که اول شوخی بود اما یکدفعه از شوخی به جدی تبدیل شد  و درگیری میان آنها شدت گرفت. وحید عصبانی شد و مهرداد را با ضربه‌های چاقویی که همراه داشت، زخمی کرد. مهرداد به کناری افتاد و وحید که ترسیده بود، فرار کرد. بعد هم اورژانس مهرداد را به بیمارستان منتقل کرد اما او فوت شد. همه چیز از یک شوخی ساده شروع شد که اگر شروع نمی‌شد، مهرداد زنده بود و الان وحید متهم به قتل او نبود. همچنین بقیه شاهدان ماجرا نیزگفته‌های مشابهی را مطرح کردند.   محمد حسین زارعی، بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر گفت: با جمع‌آوری اظهارات شاهدان و به دست آمدن هویت متهم به قتل فراری، او تحت تعقیب پلیس جنایی قرار گرفت.