پهلوانان ماندگار روایتی از زندگی شهدای ورزشکار 

پهلوانان ماندگار روایتی از زندگی شهدای ورزشکار 

حسین معصومی، تهیه‌کننده مجموعه مستند «پهلوانان ماندگار» شبکه رادیویی ورزش و نامزد منتخب در بخش مستند بلند جشنواره مستند رادیویی پژواک از توفیق کار برای شهدا می‌گوید. حسین معصومی دردومین دوره از جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک امسال در بخش مستند بلند نامزد منتخب شده است. اثری 20قسمتی که با یاد و نام شهدا عطرآگین شده و حس و حال متفاوتی را به این مستند بخشیده است.

او در خصوص این مستند رادیویی می‌گوید: موضوع مجموعه پهلوانان ماندگار، روایتی از زندگی شهدای ورزشکار است. من در چهلمین سالگرد دفاع‌مقدس در رادیو ورزش، مجموعه مستندهایی را با عنوان «چهل سردار» تولید کردم. پس از پخش این مجموعه، از طرف شبکه پیشنهاد ساخت مستندهایی با موضوع شهدای ورزشکار به من شد.
وی با اشاره به زمان و مراحل ساخت این اثر ادامه داد: هر قسمت از این مجموعه با حضور در منزل، محل کار خانواده یا دوستان شهدا حدود دو تا سه هفته زمان برد. البته هماهنگی با این عزیزان سخت و دشوار بود ولی قطعا کار برای شهدا توفیق و یک فرصت برای عرض ادب و احترام به ساحت مقدس این اسطوره‌هاست. زمانی که به من پیشنهاد ساخت این مجموعه مستند شد، با جان و دل آن را پذیرفتم.
نامزد منتخب جشنواره مستند رادیویی پژواک درباره ساخت مستند رادیویی نسبت به تلویزیونی گفت: به صورت کلی کار مستند سخت و خاص است اما با توجه به این‌که تجربه تولید مستند تلویزیونی در حوزه‌های مختلف از جمله آزادی زندانیان جرایم غیرعمد واشتغال را داشتم، کار کمی برایم راحت‌تر بود. در مستند تلویزیونی تصویر خیلی از پیچیدگی‌های کار را از بین می‌برد و مستندساز به کمک آن ایده‌های خود را عملیاتی می‌کند اما در مستند رادیویی باید عنصر تخیل مخاطب را با ترفندهای مختلف درگیر کرد و این اتفاق به سختی‌های کار اضافه می‌کند.