زنگوله‌های پای تابوت

زنگوله‌های پای تابوت

رابرت دنیرو تنها سه ماه پیش از آن‌که شمع‌های تولد 80 سالگیش را فوت کند، برای هفتمین‌بار پدر شد! او در حین مصاحبه درخصوص فیلم جدیدش به‌نام «درباره‌پدرم» فاش کرد که به‌تازگی پدر شده است.

دنیرو موفقیت‌های بسیاری در زندگی خود کسب کرده: برنده جایزه اسکار شده، در بیش از 100 فیلم نقش‌آفرینی و از روسای‌جمهور مدال دریافت کرده است اما حالا ممکن است یک عنوان دیگر به کارنامه این هنرمند اضافه شده باشد و آن دریافت لقب «پیرترین پدر هالیوود» تا به امروز است. دنیرو حین مصاحبه با ای‌تی کانادا زمانی که مصاحبه‌گر گفت می‌دانم که تو شش فرزند داری، صحبت او را تصحیح کرد و گفت: «درواقع هفت فرزند. من تازه بچه‌دار شده‌ام!» هنوز جنسیت یا نام فرزند جدید مشخص نیست اما او درمجموع شش خواهر و برادر دارد که بزرگ‌ترین‌شان 51 ساله است! اما در این شاهکارهای پیرانه‌سری تنها نام دنیرو نمی‌درخشد و هنرمندان سرشناس دیگری هم هستند که در کهنسالی صاحب فرزند شدند. در اینجا نگاهی داریم به برخی از سرشناس‌ترین این هنرمندان در جهان.

میک جَگِر
ستاره محبوب موسیقی راک در دنیای بیرون از صحنه موسیقی چندان خوش‌آوازه نیست. البته که او اغلب زمان عمر خود را در تورها گذرانده است. تا پیش از آن‌که رابرت دنیرو خبر دوباره پدر شدنش را در 79سالگی اعلام کند، لقب «پیرترین‌ پدر» در بین هنرمندان سرشناس جهان متعلق به میک جَگِر انگلیسی بود. او که شهرت جهانی دارد و تاکنون جایزه‌های مهمی چون گلدن‌گلوب و گرمی را برده، به سبب یک عمر فعالیت هنری، لقب شوالیه نیز دریافت کرده اما این هنرمند حاشیه هم کم نداشته و بدنامی‌های بسیاری را پشت سر خود برجای گذاشته است. جگر 73 ساله بود که صاحب هشتمین فرزند خود شد! دورو اکتاویان باسیل در سال 2016 در آغوش پدر سالمندش گذاشته شد.

الک بالدوین
الکساندر بالدوین، بازیگر، نویسنده، کمدین و تهیه‌کننده آمریکایی است که در طول حرفه خود افتخارات گوناگونی ازجمله سه جایزه گلدن‌گلوب و سه جایزه امی کسب کرده‌ است و علاوه بر این نامزد دریافت یک جایزه اسکار نیز شده ‌است.اگرچه حالا او را نه به نام این جوایز که به واسطه قتل غیرعمد بر سر صحنه فیلمبرداری به یاد می‌آورند.  بالدوین از همسر اولش دختری به نام ایرلند دارد. او در سال 2012 با همسر فعلی‌اش هیلاریا ازدواج کرد و حاصل این ازدواج هفت فرزند است که کوچک‌ترین آنها ایلاریا کاتالینا ایرنا نام دارد. ایلاریا در سپتامبر 2022 در بحبوحه دادگاه پدرش که مرتبط با حادثه تیراندازی در صحنه فیلم بود به دنیا آمد. بالدوین در آن زمان 64 ساله بود.

راد استوارت
شهرت استوارت محدود به جهان موسیقی نیست، او از جمله نام‌دارهای دنیای هنر است. راد استوارت، خواننده اسکاتلندی یکی از موفق‌ترین هنرمندان جهان است که تاکنون توانسته بیش از 100میلیون نسخه از کارهایش را بفروشد. به سبب محبوبیت استوارت در سطح جهان وقتی در سال 2000 پزشکان سرطان تیروئیدش را تایید کردند، همه نگران بودند که این بیماری بر صدایش اثر بگذارد اما او توانست دوباره در سال 2002 آلبومی جدید منتشر کند و در سال 2005 نیز صاحب ستاره در هالیوود شود. شهرت استوارت اما تنها در دنیای موسیقی خلاصه نمی‌شود؛ او در طول 48 سال صاحب هشت فرزند شده است. آخرین فرزند استوارت، آیدن پاتریک است که در سال 2011 در زمانی که سِر راد 66 ساله بود به دنیا آمد.

چارلی چاپلین
کیست که چارلی بزرگ را نشناسد؟! اگرچه چارلی چاپلین یکی از نمادهای سینمای جهان محسوب می‌شود اما به‌دلیل هوسرانی و ملاقات با زنان بسیار جوان‌تر از خودش بدنام نیز هست. زمانی که چاپلین 54 ساله بود با آخرین همسرش اونا اونیل که در آن زمان تنها 18 سال داشت آشنا شد و ازدواج کرد. چنین نقل شده که چاپلین در حین خواستگاری از او گفته است: «با من ازدواج کن تا بتوانم به تو یاد بدهم چگونه زندگی کنی و تو به من یاد بدهی که چگونه بمیرم.» اما چاپلین خیلی زود هم نمرد و آنها 34 سال در کنار یکدیگر زندگی کردند که حاصل این زندگی مشترک هشت فرزند است که آخرین آنها یعنی کریستوفر زمانی که چاپلین 73 ساله بود به دنیا آمد.