پاکسازی دریا از زباله

پاکسازی دریا از زباله

اگر تا پیش از این دریای شمال و طبیعت آن اقلیم را همواره با انبوهی از زباله‌ها به یاد می‌آوردیم، حالا ردپای زباله‌ها به دریای جنوب ایران هم رسیده است.

گرچه همین حالا هم شرایط دریای جنوب ایران نسبت به دریای خزر قابل توجه است اما افزایش حجم زباله در حاشیه دریا دارد نگران‌کننده می‌شود. در این راستا بسیاری از دوستداران طبیعت بر این باورند که تنها با فرهنگ‌سازی می‌توان این افزایش تاسف‌بار زباله در این مناطق را کم کرد. کاری که حالا در جزیره کیش صورت گرفته و در این راستا طرح پاکسازی سواحل جزیره کیش در شش ایستگاه جهت ترویج اعتلای فرهنگ حفظ محیط‌زیست و جلب مشارکت گردشگران و ساکنان در راستای ارتقای سطح بهداشت و پاکیزگی سواحل این منطقه برگزار شده است. 

ثروت‌اندوزی پادشاه
پادشاه بریتانیا چارلز سوم بالاخره پس از انتظاری 70ساله تاجگذاری کرد و البته ثروت کلانی را به ارث برد؛ اموالی که حتی از قانون مالیات بر ارث هم معاف است. خاندان سلطنتی بریتانیا اموال فراوانی دارد که شامل دو بخش خصوصی و عمومی می‌شود که فقط بخش خصوصی آن حدود ۶۰۰میلیون پوند تخمین زده شده است. بخش قابل‌توجهی از مردم انگلیس در شرایط ناگوار معیشتی قرار دارند و اعلام این میزان ثروت پادشاه باعث انتقادهای فراوانی شده که البته پاسخ مقامات لندن علیه این اعتراضات، سرکوب و بازداشت بوده است. اما مجموع ثروت و درآمد خاندان سلطنتی چقدر است و مخارج خود را از کجا تأمین می‌کند؟