تاج مرگ بر سر سلطان کوکائین

تاج مرگ بر سر سلطان کوکائین

عدد 18برای حسین پنجک نحس بود و این بار قرار نبود طعم آزادی را بچشد . حالا 9 سال بعد از دستگیری او و اعضای باندش، حکم اعدام حسین و دو عضو باندش در زندان قزلحصار کرج اجرا شد. اجرای حکمی که با حواشی بیرون زندان همراه بود.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از سال 93 با عملیات ضربتی پلیس برای انهدام بزرگ‌ترین باند توزیع کوکائین در ایران آغاز شد. حسین معروف به حسین پنجک، سرکرده این باند بود که به او لقب سلطان کوکائین کشور داده بودند. او سال 93 توانست دارایی خود را به 40 میلیارد تومان برساند و به همین دلیل اردیبهشت همان سال جشنی را برگزار کرد. همین جشن شک پلیس را به او بیشتر کرد و تحقیقات را روی او متمرکز کرده تا این که او و همدستانش را دستگیر کردند. 20 اردیبهشت 93، سردار مویدی، رئیس پلیس وقت مبارزه با موادمخدر در نشستی خبری از دستگیری اعضای این باند خبر داد و گفت: «رئیس باند فردی 32 ساله است که بیش از 17 مورد پرونده سوءسابقه در دستگاه‌های امنیتی از قبیل پلیس، سپاه و وزارت اطلاعات داشته است و در یک دهه گذشته در توزیع مشروبات الکلی، مواد مخدر و ... فعالیت داشته و سوژه خطرناکی بوده است. در زمان دستگیری سرکرده این باند دو کیلو کوکائین از متهم کشف شد و شش  نفر از عناصر اصلی این باند دستگیر و بیش از 400 میلیارد ریال اموال آنها توقیف شده است. املاکی که این باند در تهران داشتند، املاک قابل توجهی است، چرا که این املاک در شمال تهران بوده و تعدادی از این املاک به نام خود فرد و تعدادی نیز به نام دوستان خریداری شده بود. تعدادی خودرو و یک قایق که تولید خارجی است، از دیگر اموال توقیف‌شده است.»
پس از تکمیل تحقیقات درباره اعضای این باند،آنها در دادگاه انقلاب پای میز محاکمه قرار گرفتند که قضات، حسین و دو عضو دیگر باند به نام‌های امیر و حسین را به اعدام محکوم کردند. این حکم بعد از تایید در زندان به متهمان ابلاغ و تلاش آنها و وکلای‌شان برای شکستن حکم آغاز شد. پس از 9 سال از دستگیری اعضای این باند، آنها برای اجرای حکم به قرنطینه زندان قزلحصار منتقل شدند . وقتی خبر انتقال آنها به خانواده‌های‌شان رسید ، آنها بامداد دیروز مقابل زندان تجمع کرده و با پرتاب سنگ سعی کردند از اجرای حکم جلوگیری کنند . این در حالی بود که پشت دیوارهای بلند زندان، سه قاچاقچی به دار مجازات آویخته شدند تا پرونده سلطان کوکائین برای همیشه بسته شود.

 اعدام «شیطان» در رجایی‌شهر
همزمان با جرای حکم اعدام اعضای باند حسین پنجک، آن‌سوی کرج و در زندان رجایی‌شهر چهارمرد متهم به قتل و یک مرد متجاوز به عنف، پای چوبه دار رفتند. سه نفر از آنها مهلت گرفتند، حکم یک قاتل به روز دیگری افتاد و مرد متجاوز هم اعدام شد. 

اولین زندانی که در رجایی‌شهر پای چوبه دار رفت، هفدهم شهریور سال 1396 زنی که دوست همسرش بود را مورد تجاوز قرار داد. با شکایت شاکی،  بازداشت و زندانی شد. متهم  در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد و گفت: شاکی دوست همسرم بود. با او رفت‌و‌آمد خانوادگی داشتیم و به من هم اعتماد داشت. آن روز به دروغ به او گفتم همسرم بیمار شده و نیاز به کمک دارم که او را به خانه‌ام کشاندم. فهمید همسرم نیست، خواست فرار کند که کتکش زدم و او را مورد تجاوز قرار دادم و بعد در خیابان رهایش کردم. متهم حکم اعدام گرفت و این رای در شعبه 19 دیوان عالی کشور تایید و بعد از شش سال اجرا شد. 

دومین زندانی، مردی بود که ششم بهمن سال 1394 در پی درگیری با یکی از دوستان قدیمی‌اش در تهران برسر مسائل کاری، او را با ضربه‌های چاقو کشته بود‌. این زندانی دیروز پای چوبه دار رفت که مهلت دو ماهه برای جلب رضایت از خانواده مقتول گرفت. 

سومین مرد زندانی نیمه دوم دی سال 1399 مادر دوستش را به بهانه سرمایه‌گذاری طلا از تهران به خانه ویلایی در شهرستان چمستان منتقل کرد و با نوشیدنی مسموم او را بیهوش و با روسری خفه‌اش کرد‌. جسد را هم در چاه خانه ویلایی انداخت و 15‌میلیون تومان پول از حساب مقتول سرقت کرد. او دیروز توانست از خانواده مقتول مهلت دو ماهه برای جلب رضایت بگیرد.

چهارمین زندانی مردی بود که دهم تیر سال 1399 دوستش را که تاجر مواد شوینده بود به باغ گیلاسی در اطراف تهران کشانده بود. قاتل 600 میلیون تومان به مقتول بدهکار بود و نتوانست آن را بپردازد‌. به همین دلیل نقشه قتل او را اجرا کرد. چون وکیل خانواده مقتول در زندان حاضر نشده بود حکم مرد اعدامی متوقف شد. 

پنجمین زندانی محکوم به قصاص مردی بود که در جریان فحاشی اینستاگرامی، آذر سال 1399 به حوالی قهوه‌خانه‌ای در محله مسعودیه تهران رفت و با تیراندازی، باعث قتل دو نفر و زخمی کردن یک نفر شد‌. او به قصاص محکوم شده بود. همچنین به خاطر تیراندازی محارب شناخته و به اعدام محکوم شد. اولیای‌دم حکم را دیروز اجرا نکردند و خواستار اجرای حکم در روز دیگری شدند.