مرور و عبور

مرور و عبور

«آب و آتش» به سینماها می‌آید
فیلم «آب و آتش» ساخته فریدون جیرانی از یکشنبه(20خرداد) همزمان با میلاد رسول اکرم(ص) در سینماهای تهران اکران می‌شود. این فیلم جای فیلم خارجی «امپراطور آدم‌کش» در سینماهای استقلال، صحرا، جوان، میلاد و... به نمایش در می‌آید و آتیلا پسیانی، پرویز پرستویی و لیلا حاتمی بازیگران اصلی این فیلم هستند. فیلم داستان یک نویسنده را روایت می‌کند که به دلیل مشکلات مالی با همسرش اختلاف پیدا می‌‌‌کند و به حالت قهر از خانه بیرون می‌رود و با زنی مرموز آشنا می‌شود. نویسنده فردا صبح به خانه‌اش برمی‌گردد اما با پیکر بی‌‌جان همسرش مواجه می‌شود و... .(صفحه3)



تونی بلر، پیروز انتخابات انگلیس
با پیروزی چشمگیر حزب کارگر انگلیس در انتخابات عمومی این کشور، تونی بلر، نخست‌وزیر انگلیس برای دومین دوره پیاپی به این سمت برگزیده شد. تازه‌ترین آمار منتشرشده حاکی است حزب کارگر انگلیس به رهبری بلر تاکنون 414کرسی، حزب محافظه‌کار به رهبری ویلیام هیگ 167کرسی، حزب لیبرال دموکرات 52کرسی و سایر احزاب 26کرسی پارلمان را کسب کرده‌اند. بلر نخستین نخست‌وزیر انگلیس از حزب‌کار است که دو دوره متوالی به نخست‌وزیری برگزیده شده است.(صفحه‌یک)




نظر رهبر معظم انقلاب درباره حضور مردم در انتخابات

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب روز جمعه لحظاتی پس از آغاز انتخابات با حضور در پای صندوق ‌رای شماره110 حسینیه امام‌خمینی(ره) رای خود را به صندوق انداختند. ایشان درباره اهمیت انتخابات فرمودند: هر رایی که امروز داده می‌شود در واقع رای به نظام اسلامی و قانون‌اساسی است و این بسیار باارزش و بااهمیت است. ایشان با اشاره به حضور گسترده و کم‌نظیر مردم در انتخابات متعدد گذشته در مقایسه با انتخابات بیشتر کشورهای غربی و لائیک خاطرنشان کردند: ملت ایران همواره از نظر نشان‌دادن مردم‌سالاری در کشور مرتبه بالایی بوده‌اند و این‌بار نیز به فضل الهی چنین خواهد شد.(صفحه2)




آغاز طرح قفل چرخ خودروها
راهنمایی‌ورانندگی تهران با هدف ساماندهی و سهولت تردد وسایل‌نقلیه و رعایت حقوق شهروندان از پس‌فردا در برخی میادین و شهر طرح ویژه‌ای را به اجرا خواهد گذاشت. این طرح شامل میدان ونک، تقاطع میرداماد- ولیعصر، میدان تجریش و میدان قدس، زیر پل سیدخندان، تقاطع خیابان‌های شریعتی و شهید بهشتی(میدان قصر)، میدان آزادی، میدان انقلاب، میدان رسالت و چند معبر دیگر خواهد بود. راهنمایی‌ورانندگی از همه شهروندان خواسته از پارک خودروی خود زیر تابلوهای حریم تقاطع، توقف‌های لحظه‌ای و حریم میدان‌ها خودداری کنند چون در صورت مشاهده، خودروی متخلفان متوقف و به پارکینگ منتقل خواهد شد.(صفحه‌یک)



شرک2 در راه است
منتظر قسمت دوم فیلم کارتونی شرک باشید. استودیوی دریم‌ورکس، تهیه‌کننده فیلم از طرح تازه‌ای برای تولید قسمت‌دوم این فیلم موفق خبر داد. فیلمنامه را تدالیوت و تری روسیو می‌نویسند که قسمت‌اول فیلم شرک را نیز نوشته‌اند اما هنوز درباره داستان شرک2 چیزی به رسانه‌ها نگفته‌اند. تولید شرک حدود پنج سال طول کشید و دریم‌ورکس امیدوار است تولید قسمت دوم این فیلم کمتر طول بکشد. شرک طی سه هفته نمایش حدود 150میلیون دلار فروخت که در صنعت سینما برای یک فیلم انیمیشن بی‌نظیر است.(صفحه3)