کسر امتیاز و سقوط در انتظار پرسپولیس؟

بدهی قرمزها به شهرخودرو بالای 15 میلیارد تومان رفت

کسر امتیاز و سقوط در انتظار پرسپولیس؟

از فردا یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس وارد سومین سال مربیگری‌اش در این تیم می‌شود. بیست و سوم دی ماه سال 98، او به صورت رسمی به نیمکت قرمزها پیوست. از آن روز تا امروز اما بحث بر سر انتقال یحیی وجود دارد چراکه هنوز باشگاه پرسپولیس پول رضایتنامه این مربی را با پدیده تسویه نکرده است. 
دوشنبه شب سیدمجید صدری سرپرست قرمزها فاش کرد مبلغ بدهی آنها به باشگاه مشهدی بالای 15 میلیارد رفته است. حدود دو سال قبل کمیته استیناف رای داد قرمزها 7 میلیارد و 800 میلیون به پدیده بپردازند. علت افزایش رقم از 5/4 میلیارد تا 8/7 میلیارد، به خاطر بندی در قرارداد بود که در آن چنین جمله‌ای به چشم می‌خورد: «10 میلیون برای هر روز دیرکرد.» پرسپولیس حتی بعد از رای استنیاف دوباره پول پدیده را نداد تا امروز رقم به بالای 5 میلیارد برسد. به ازای تک تک روزهای دو سال قبل، 10 میلیون روی قرارداد رفته است. همین حالا باشگاه پرسپولیس باید چیزی حدود 15 میلیارد تومان به شهر خودرو بدهد. صدری که از شنیدن این رقم شوکه شده، می‌گوید: «ما پول را نمی‌دهیم. بنده تا روزی که در پرسپولیس هستم چنین رقمی را نمی‌پردازم. چرا باید به ازای هر روز دیرکرد 10 میلیون بدهم؟»
پدیده چندی قبل با پرسپولیس پای میز مذاکره نشست. آنها اعلام کردند حاضرند 11 میلیارد بگیرند و به ازای مبلغ باقی مانده، بازیکن قرضی از قرمزها جذب کنند. مدیرعامل پرسپولیس اما این پیشنهاد را نپذیرفته. اسماعیل حیدرپور مدیر باشگاه شهرخودرو می‌گوید: «پرسپولیس تا هر زمانی که پول را ندهد، طبق قراردادی که بسته شده، باید جریمه بدهد. اگر پول پرداخت نشود آنها با جریمه کسر امتیاز و حتی سقوط به دسته پایین‌تر مواجه می‌شوند. این که تا کی پرسپولیس پول را ندهد و وضعیت همینطور ادامه پیدا کند، در اختیار کمیته استیناف است. قانونگذار باید این را تعیین کند.» 
مهدی دادرس عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال اما توپ را به زمین سازمان لیگ می‌اندازد. او به جام‌جم می‌گوید: «ما رای را داده‌ایم و الان همه چیز در اختیار سازمان لیگ است. اگر قرار است تصمیم تازه‌ای گرفته یا اقدامی شود، قاعدتا آنها باید این کار را انجام دهند نه کمیته استیناف. ما کارمان را در پرونده پرسپولیس و پدیده کرده‌ایم.» 
این پرونده به نوعی بلاتکلیف است چون اگر فیفا یک پای کار بود، تا الان مشکل حل و فصل می‌شد ولی از آنجا که فدراسیون فوتبال مجری است، این پرونده هر روز پیچیده و پیچیده‌تر می‌شود.