چرا کانال‌های تلگرامی، مرجع رسانه‌ای شدند؟

نشست مدیران رسانه با رئیس سازمان بسیج

چرا کانال‌های تلگرامی، مرجع رسانه‌ای شدند؟

 به مناسبت سالروز تشکیل سازمان بسیج رسانه، نشست مدیران رسانه با سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با موضوع «رسانه، امنیت ملی؛ فرصت‌ها و چالش‌های ۱۴۰۱» و همچنین هم‌افزایی بیشتر رسانه‌ها برگزار شد.
به گزارش فارس، الیاس حضرتی مدیرمسوول روزنامه اعتماد در ابتدای این مراسم گفت: امروز اصلی‌ترین نبرد، نبرد رسانه است و دشمنان ما از همه امکانات رسانه‌ای‌شان در جهت شکستن اراده فرزندان انقلاب اسلامی بهره می‌برند.
وی ادامه داد: در این نبرد بزرگ نیاز به اقدامات بزرگی است که متاسفانه جمهوری اسلامی غافل از این داستان بوده و همچنان این غفلت به عنوان نقیصه وجود دارد. دشمن‌ها از ابزارشان خوب استفاده کردند اما ما پراکنده هستیم و بی‌اعتمادی بین ما ایجاد شده و سنتی رفتار می‌کنیم.
مدیرمسوول روزنامه اعتماد افزود: اول باید بدانیم که همه با هم ‌برادریم و ممکن است اختلاف سلیقه‌هایی داشته باشیم اما صدها هزار اشتراک در مسائل اساسی دفاع از رهبری، وحدت بین اقوام و... وجوددارد و ان‌شاءالله با در نظر گرفتن همه سلیقه‌ها بتوانیم در این مسیر گام برداریم.
در ادامه نشست، مهدی رحمانی مدیرمسوول روزنامه شرق گفت: ما ایرانی هستیم و محوری که می‌تواند ما را دور هم‌جمع کند انقلاب است. برگزاری این‌گونه جلسه‌ها خیلی مهم است و نشان می‌دهد با این‌که سلیقه‌های مختلفی داریم اما هدفگذاری‌مان یکی است.
وی افزود: بسیج مثل نخی است که اگر پاره شود هر کدام از مهره‌ها به سمتی می‌رود و پیشنهادم این است که این جلسه‌ها را بیشتر برگزار کنیم.
رحمانی بیان کرد: همه شاهدیم چند سال پیش یک کانال تلگرامی همه را به بازی گرفته بود و چرا ما با داشتن این تعداد روزنامه و... مرجعیت از ما گرفته شده و به جای دیگری رسید؟ امیدوارم 
در این جلسه بررسی شود.
 معاون مطبوعاتی: از اختلاف سلیقه دفاع می‌کنیم
فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد هم در این مراسم گفت: اگر اینجا هستیم به چند ویژگی ایرانی‌بودن ما برمی‌گردد؛ از جمله کنشگری جمعی. این‌که اهالی رسانه چه نقشی در ارتقا یا کاهش امنیت ملی و سرمایه اجتماعی دارند، از چالشی‌ترین موضوعات امروز ما است و در ادامه همان طور که دوستان مدیرمسوول گفتند، رسانه‌های چاپی هنوز دغدغه‌هایی دارند.
وی ادامه داد: امروز مجموعه‌ای از گسست‌ها را داریم. ما اختلاف سلیقه داریم و از این دفاع می‌کنیم. از جهتی ممکن است افتراق تبدیل به موضوعی جدی شود. اگر بتوانیم تعارض‌ها را از سطح کلان به خرد تبدیل کنیم بهتر است. آنچه اینجا مهم است بعد ذهنی امنیت است.
مهدی‌پور افزود: حاج قاسم نماد این بود که به بعد ذهنی اهمیت خاصی می‌داد. سردار سلیمانی ویژگی‌های خاصی مثل قدرت ملی، از دست‌دادن شکاف‌های قومیتی و مذهبی داشت. استحکام و همبستگی‌ما ضرورتی است که حس می‌کنیم.