مرور و عبور

مرور و عبور

ترافیك شبانه تهران غیرقابل‌کنترل است
راهنمایی و رانندگی تهران برای كنترل عبور و مرور وسایل نقلیه با محدودیت نیرو و امكانات روبه‌روست و ظرفیت این اداره از ساعت9شب برای كنترل ترافیك فقط به تعداد اندكی گشت محدود می‌شود.
یك كارشناس ترافیك به جام‌جم گفت: درحالی‌که ترافیك شهر تا پاسی از شب ادامه دارد، حضور نیروهای پلیس در این ساعات بسیار اندك است و در بزرگراه‌ها،‌میادین پرتردد و خیابان‌ها هم حضور ندارند.این كمبود نیرو و امكانات گاهی سبب تصادف می‌شود و گره كور ترافیكی به وجود می‌آورد. (صفحه13)


اكران گاو در سینماها
فیلم گاو،ساخته داریوش مهرجویی به‌زودی در سینما‌های تهران اكران می‌شود.این فیلم اواخر دهه40 ساخته‌شده است.گاو، قصه مش حسن است كه امورات زندگی‌ خود و خانواده‌اش را با همین گاو تأمین می‌كند اما روزی گاو می‌میرد و هیچ‌كس نمی‌تواند این خبر را به مش حسن بدهد. زمانی كه خبردار می‌شود، مرگ گاو را نمی‌پذیرد و كم‌كم خودش به این باور می‌رسد که گاو است و یكی از دیالوگ‌های ماندگار سینمای ایران را رقم می‌زند، آنجا كه می‌گوید:«من مش حسن نیستم،من گاو مش‌حسنم.» (صفحه3)



لاریجانی در جمع جام‌جمی‌ها
دكتر لاریجانی، رئیس سازمان صداوسیما روز گذشته با حضور در جام‌جم از بخش‌های مختلف روزنامه بازدید كرد.
دكتر لاریجانی و هیأت همراه ضمن حضور در تحریریه و دیگر بخش‌های روزنامه از نزدیك با دست‌اندركاران انتشار روزنامه گفت‌وگو و نظرات خود را درباره بهبود كمی و كیفی روزنامه در بخش‌های مختلف، بیان كرد.(صفحه‌یك)



هشدار قریب‌پور
درباره شرایط بد هنرمندان
بهروز قریب‌پور، رئیس خانه هنرمندان گفت: جامعه‌شناسان بر این باورند امروزه نیروی انسانی كارآمد، ثروت ملی است و هنرمندان بهترین ثروت ملی یك كشور هستند اما این ثروت ملی در كشور ما در بدترین شرایط تاریكی به‌سر می‌برد.توجه به هنرمند، توجه به فرهنگ و میراث كهن و خلاقیت است.
وی افزود: مشكل مسكن هنرمندان یك ضایعه فرهنگی است و دولت و مجلس به‌عنوان مقام‌های مسؤول باید این مشكل را حل كنند. (صفحه16)




مشاركت طرفداران در خرید زیدان
ورود گران‌قیمت‌ترین بازیكن فوتبال جهان، یعنی زین‌الدین زیدان به رئال مادرید، خبرسازترین باشگاه فوتبال جهان موجی از شادی را در میان مسؤولان و طرفداران این باشگاه به وجود آورده است.
طرفداران پرشور باشگاه رئال مادرید اسپانیا با خرید پیراهن شماره پنج این تیم كه قرار است تن زیدان شود، بخشی از خرید او را تأمین می‌كنند. زیدان با یك قرارداد بسیار گران، دومین بازیكن فرانسوی است كه به این باشگاه پیوسته است.زیدان درباره این قرارداد گفت: از این‌که به بهترین باشگاه جهان پیوسته‌ام بسیار خوشحالم. (صفحه 15)