زنان افغان در فکر مبارزه با طالبان

زنان افغان در فکر مبارزه با طالبان


در حالی که طالبان در سراسر کشور افغانستان در حال نبرد هستند و مناطق زیادی را نیز به تصرف درآورده‌اند، در روزهای گذشته عده زیادی از زنان در شمال و مرکز افغانستان اسلحه به دست گرفتند و با راهپیمایی در خیابان‌ها تصاویر خود را در حالی که مسلح هستند در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.
یکی از بزرگ‌ترین تظاهرات‌ها در ولایت غور برگزار شد، جایی که صدها زن در آخر هفته در راهپیمایی، سلاح‌های خود را تکان می‌دادند و شعارهای ضد طالبان سر می‌دادند.

البته به احتمال زیاد به دلیل فضای حاکم بر جامعه افغانستان آنها به این زودی‌ها در خط مقدم مبارزات نظامی حضور نخواهند داشت اما برگزاری همین تظاهرات مردمی این واقعیت را یادآوری می‌کند که بسیاری از زنان از تبعات حوادث اخیر نگران هستند. حلیمه پرستش، رئیس اداره زنان در غور و یکی از راهپیمایان گفت: برخی از زنان فقط می‌خواستند از نیروهای امنیتی الهام بگیرند و اقدام آنها نمادین بود اما بسیاری دیگر واقعا آماده رفتن به جبهه‌های جنگ بودند. این شامل خودم می‌شود. من و برخی دیگر از زنان حدود یک ماه پیش به فرماندار گفتیم آماده رفتن به جنگ هستیم.  برخی زنان حاضر در راهپیمایی نیز گفتند: ما بدون این‌که از خود دفاع کنیم کشته و زخمی می‌شویم پس چرا در صحنه مبارزه حضور نداشته باشیم؟ / گاردین