گسترش تعاملات رسانه‌ای با شبکه تلویزیونی الجزیره

گسترش تعاملات رسانه‌ای با شبکه تلویزیونی الجزیره

نشستی با حضور دکتر فهیم‌دانش، مدیر کل امور ‎بین‌الملل و عبدالقادر فایز، رئیس دفتر تلویزیون الجزیره قطر در تهران، در سالن کنفرانس امور بین‌الملل برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی رسانه‌ملی، در این نشست، دکتر فهیم‌دانش بر نقش اساسی و جایگاه بزرگ رسانه‌ملی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رسانه‌های دولتی در دنیا تأکید کرد و از توانمندی‌های رسانه‌ملی برای ایجاد تعاملات گسترده رسانه‌ای با کشور قطر سخن گفت. وی با بیان این‌که دولت قطر با تأسیس و راه‌اندازی شبکه‌الجزیره فرصت استثنایی ایجاد کرده‌است، گفت: حضور مؤثر این شبکه قدرتمند رسانه‌ای فرصتی مغتنم برای مردم قطر، خاورمیانه و دنیای اسلام ایجاد کرده تا از این طریق دنیا صدای جدیدی را بشنود. وی افزود: نبود شناخت دقیق از اسلام و نوعی اسلام‌هراسی که به واسطه بنگاه‌های شایعه‌پراکنی دنیا و نیز رژیم‌صهیونیستی با سرمایه‌گذاری‌های کلان انجام می‌شود، از موضوعات مهمی است که با پوشش صحیح خبری صدای راستین و حقانیت اسلام را به گوش جهانیان می‌رساند. مدیرکل امور بین‌الملل رسانه‌ملی همچنین با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت موجود در دانشگاه صدا‌و‌سیما برای آموزش نیروهای متخصص در زمینه تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، و نیز ظرفیت‌های فنی، به ساخت و تولید فیلم‌ها و سریال‌های فاخری همچون مریم‌مقدس(س)، مردان آنجلس، و مختارنامه اشاره کرد که با اقبال عمومی و جهانی مواجه شده و شناخت دقیق، درست و مؤثری از شخصیت‌های مذهبی و اسلامی
‌به دنیا ارائه کرده‌است.
 وی با اشاره به اشتراکات متعدد و مواضع سیاسی و اقتصادی با دولت قطر، برای ایجاد تعامل رسانه‌ای و گسترش این همکاری‌ها در زمینه آموزش و تبادل نیروهای متخصص، خبررسانی و نیز تولیدات مشترک در قالب یادداشت تفاهم همکاری رسانه‌ای آن‌گونه که شایسته دو دولت همسایه و دوست باشد، پیشنهادهایی ارائه کرد. در ادامه این نشست، عبدالقادر فایز به جایگاه و اهمیت ایران و نفوذ سیاسی، اقتصادی و مذهبی آن در منطقه و دنیا اشاره کرد و گفت: ما همیشه رابطه خوبی با ایران داشته‌ایم. رابطه و پلی که بین ایران و شبکه‌الجزیره وجود دارد، محکم است. محدودیت‌هایی هم وجود دارد اما شبکه‌الجزیره همواره همکاری‌ خوبی با ایران داشته‌است، بنابراین وجود تفاهم‌نامه‌ برای ایجاد و گسترش تعاملات‌رسانه‌ای با ایران ضروری است و ما خواستار چنین تعامل رسانه‌ای و همکاری با دانشگاه و خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هستیم.