تلنگر

تلنگر

شلیک مرگبار به شهردار دهدز
شهردار دهدز در جریان تیراندازی در یکی از خیابان‌های ایذه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. سرهنگ حجت ا... سفید‌پوست‌، جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان ‌درباره مرگ شهرداردهدز به سایت پلیس گفت‌: ماموران شهرستان ایذه هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی، ۲ نفر سارق مسلح و تحت تعقیب مراجع قضایی را شناسایی و دستور ایست دادند. سارقان برای فرار از قانون اقدام به تیراندازی و درگیری مسلحانه با ماموران کردند. یک تیر به‌ صورت تصادفی به شهردار دهدز که به صورت گذری در خیابان محمد رسول‌ا... ایذه بود اصابت کرد و پس از انتقال‌ به بیمارستان فوت کرد.  
نبش قبر برای رازگشایی از
مرگ مرد پولدار

بعد از مرگ مشکوک  مردی 65 ساله و سرقت اموال میلیاردی از خانه‌اش، پرستار زن و خواهر او بازداشت شدند.  به گزارش خبرنگار جام‌جم، دو هفته قبل خواهر و برادری با حضور در شعبه دهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از دو خواهر بابت سرقت اموال و قتل پدر شکایت کردند. پرونده به اداره دهم پلیس آگاهی تهران ارسال شد و مرد جوان گفت: من و خواهرم خارج از کشور زندگی می‌کنیم. پدر 65 ساله‌مان که پولدار بود و تاجر در خانه‌اش در شرق تهران تنها زندگی می‌کرد. یک‌سال‌و‌نیم قبل، پرستاری را برای او استخدام کردیم. حال پدرمان خوب بود تا این‌که چندی پیش خانم پرستار به ما تلفنی اطلاع داد که او به علت ابتلا به کرونا فوت شده‌است. به تهران بازگشتیم و پدرمان را به خاک سپردیم. بعد از مراسم خاکسپاری متوجه سرقت چند میلیاردی اموال پدرمان شدیم. پدرمان یک تابلوی یک میلیاردی از اروپا خریده بود و بیش از 50 سکه در گاوصندوق داشت که این اموال همراه پول‌های نقد و دلارهای او ناپدید شده بود. تصور می‌کنیم پرستار و خواهرش که به کارهای پدرم رسیدگی می‌کردند، پدرمان را کشته و اموالش را سرقت کرده‌اند.  با هماهنگی قضایی دستور نبش قبر داده شد و پیکر آن مرد برای مشخص شدن علت مرگش به پزشکی قانونی منتقل شد. پرستار زن و خواهرش نیز بازداشت شدند. در بازرسی از خانه خواهر پرستار تابلوفرش و تابلوی نقاشی نفیس سرقتی و در خانه خود پرستار زن 400میلیون تومان پول سرقتی کشف شد.  پرستار زن در تحقیقات گفت: مرد میانسال بعد از مدتی به من علاقه‌مند شد و مرا صیغه کرد. فرزندانش در خارج از کشور بودند و نمی‌توانستند به دیدن او بیایند. این اموال را هم خودش به من داد و مرگش بر اثر کرونا بود.
خواهر متهم زن نیز در تحقیقات گفت: گاهی من به جای خواهرم به خانه این مرد می‌رفتم و کارهایش را انجام می‌دادم. مرد صاحبخانه نیز وقتی فهمید به هنر علاقه دارم، تابلوفرش و تابلوی نقاشی را به من هدیه داد.  در جریان تحقیقات معلوم شد صیغه‌نامه‌ای که پرستار ارائه داده جعلی بوده است.  محمدتقی شعبانی، بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی تهران در این باره به جام‌جم گفت: متهمان در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.
جنون پسرجوان
در شکنجه مرگبار مادر

براساس گزارش کارشناسان پزشکی‌قانونی، پسرجوانی که پس از شکنجه مادرش او را به قتل رسانده، مجنون است.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، بعداز‌ظهر 29‌اردیبهشت امسال‌، ماموران کلانتری جامی مردی ۳۶ساله را که دست به جنایت خانوادگی زده بود، بازداشت کردند. پدر‌سالخورده خانواده شکنجه و مصدوم‌شده و جسد همسرش نیز در یکی از اتاق‌های خانه پیدا شد که آثار ضربه‌های چاقو و مشت روی بدنش مشاهده می‌شد. شواهد نشان می‌داد زن 75‌ساله ابتدا شکنجه‌شده و بعد با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده است.  دختر خانواده مدعی شد برادرش که بازاریاب اینترنتی است از بیماری دوقطبی رنج می‌برد و باورش نمی‌شود او مادرشان را کشته باشد. متهم پرونده در جریان تحقیقات به قتل مادرش اعتراف کرد اما درباره انگیزه‌اش‌ سکوت کرد. با گذشت هشت‌‌ماه از این جنایت‌، دیروز کارشناسان پزشکی‌قانونی نظر دادند که متهم زمان ارتکاب جنایت جنون داشته و قدرت تشخیص آن را نداشته که بفهمد چه کاری انجام می‌دهد و دچار مشکلات روحی است.