خبر

خبر

رئیسی: اجرای طرح تأمین
مالی زنجیره‌ای آثار خوبی
برای تولید دارد

رئیس‌جمهور اجرای آزمایشی تامین مالی زنجیره‌ای را از نمونه‌های خوب هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی دولت دانست و گفت: اجرای کامل این طرح قطعا آثار بسیار مناسبی برای تولید به دنبال خواهد داشت.
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که یکشنبه شب به ریاست حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی برگزار شد، احکام پیشنهادی مشترک وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی به‌منظور ارتقای شیوه‌های تأمین مالی سرمایه در گردش، کاهش هزینه‌های تولید و کمک به رشد اقتصادی بدون آثار تورمی بررسی و تصویب شد.
در شیوه تأمین مالی زنجیره‌ای، بنگاه‌های تولیدی به جای دریافت تسهیلات مستقیم از بانک، به صورت پیوسته و در طول زنجیره و با استفاده از ابزارهای تعهدی تامین مالی خواهند شد.
بر اساس این احکام دستگاه‌های اجرایی موظفند تمام الزامات و زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه تأمین مالی زنجیره‌ای را فراهم سازند.
این روش در هفته‌های اخیر به صورت آزمایشی توسط وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی اجرا شده است.
رئیسی بار دیگر بر لزوم بسیج و همکاری همه دستگاه‌های دولتی برای عرضه کالاها به ویژه اقلام خوراکی و سفره خانواده به قیمت منصفانه و باثبات تاکید کرد.   در این جلسه، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان موظف شد با همکاری وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت قیمت کالاها را منصفانه تعیین و به مردم اعلام کند./ مهر

دستگیری اعضای اصلی باند حرفه‌ای زمین‌خواری و جعل اسناد
با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج)، یکی از بزرگ‌ترین باندهای حرفه‌ای زمین‌خواری و جعل اسناد به ارزش 3000‌میلیارد تومان شناسایی و مورد ضربه قرار گرفت.
این باند با تمرکز بر مناطق مرغوب استان تهران نظیر شمیران، کن، لویزان، سعادت‌آباد، ازگل، قلهک، پونک، فشم، فیروزکوه، کهریزک و برخی پلاک‌های ثبتی در استان‌های مازندران، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، البرز و... با اقدامات متقلبانه، تعداد زیادی از قطعات اراضی مذکور را تصاحب کرده بودند.
شبکه مزبور متشکل از تعدادی از دلالان و جاعلان حوزه زمین بوده که با همکاری بعضی از بازنشستگان ثبت اسناد و یکی از دفترخانه‌های اسناد رسمی، طی یک فرآیند پیچیده، اقدام به شناسایی اراضی بلاصاحب، املاک اشخاص خارج‌‌نشین و اراضی عمومی در اقصی نقاط کشور کرده و با جعل اسناد مربوط به این اراضی به نام تعدادی از افراد فریب‌خورده و اخذ وکالت فروش از آنها، موفق به اخذ سند رسمی برای این اراضی شدند.
با ورود سربازان گمنام امام زمان (عجل‌ا...تعالی فرجه‌الشریف) به این پرونده، از انتقال مالکیت اراضی مذکور به مساحت بیش از 200 هزار متر مربع و ارزش تقریبی 3000 میلیارد تومان جلوگیری و 15 نفر از اعضای اصلی باند مذکور دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.   وزارت اطلاعات ضمن هشدار نسبت به هرگونه سودجویی و دست‌اندازی به اراضی عمومی و اموال خصوصی شهروندان، حراست از حقوق عامه را تکلیف قانونی خود دانسته و با تجاوزگران به بیت‌المال و حقوق شهروندان برخورد می‌کند./ فارس

خطیب‌زاده: برگزاری دور آتی مذاکرات ایران و عربستان
در دستور کار است

سعید خطیب زاده در نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه در مورد زمان برگزاری دور پنجم مذاکرات با عربستان و این‌که آیا مواضع عربستان نسبت به لبنان و حزب‌ا... تاثیری در مذاکرات داشته است، گفت: دور آتی گفت‌وگوها به میزبانی عراق در دستورکار است. درخصوص موضوعات فی‌مابین ما و عربستان سعودی، تلاش کردیم به رغم تمامی پرونده‌های اختلافی بنا به مصلحت دوجانبه و منطقه با فاصله‎گذاری در نقاط اختلاف براساس صراحت و در عین حال تلاش برای برقراری روابط پایدار بین دو کشور گفت‌وگوهایمان را ادامه ‌دهیم. موضوعات اختلافی در جای خود بحث می‌شود.