چه خبر؟

چه خبر؟

برگزاری چهلمین سالگرد فعالیت رادیو بنگلای معاونت برون‌مرزی
با ابتکار و پیشنهاد مدیر رادیو بنگلای معاونت برون‌مرزی، هیاتی از کانون هواداران رادیو بنگلا با سید‌حسن صحت، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در داکا دیدار کردند.
به گزارش روابط‌عمومی معاونت برون‌مرزی رسانه ملی، این دیدار با هدف برگزاری مراسم چهلمین سالگرد تاسیس رادیو بنگلا در 28 فروردین سال آینده و همایش اولین سالگرد تاسیس کانون هواداران رادیو بنگلا در اول بهمن امسال و همچنین اتخاذ تدابیر مشترک و تبادل‌نظر درباره همکاری متقابل رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش و باشگاه شنوندگان و مخاطبان رادیو بنگلا انجام شد.
در این نشست صمیمی جوباراج چودهوری رئیس باشگاه، ابوطاهر دبیر باشگاه، سراج‌الاسلام سردبیر ارشد رادیو بنگلای معاونت برون‌مرزی و سعیدالاسلام رئیس اداره روابط‌عمومی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در داکا حضور داشتند.
سیدحسن صحت، رایزن فرهنگی ایران در داکا ضمن استقبال از برگزاری این دو رویداد، آمادگی رایزنی جمهوری اسلامی ایران را با حضور شنوندگان و دوستداران رادیو بنگلای در محل همایش‌های رایزنی فرهنگی کشورمان در داکا اعلام کرد.
صحت ضمن تشویق و ابراز چنین علاقه‌ای، از مدیران باشگاه هواداران رادیو بنگلای معاونت برون‌مرزی صدا‌و‌سیما تشکر و قدردانی کرد.
وی افزود: رایزنی فرهنگی ایران آماده هرگونه کمک برای برگزاری برنامه‌های مختلف رادیو بنگلای و باشگاه هواداران این رادیو است.
جوباراج چودهوری و ابوطاهر از طرف باشگاه هواداران رادیو بنگلای نیز علاقه خود را برای نمایش هنر و فرهنگ ایرانی در نقاط مختلف بنگلادش، با مشارکت سه‌جانبه رادیو بنگلای اداره‌کل شبه‌قاره و شرق آسیای معاونت برون‌مرزی، رایزنی فرهنگی و سفارت جمهوری اسلامی ایران ابراز کردند.
در این دیدار مقرر شد همایش چهلمین سالگرد فعالیت رادیو بنگلای معاونت برون‌مرزی
در 17 آوریل 2022 (28 فروردین 1401) در تالار همایش سفارت جمهوری اسلامی ایران با حضور شنوندگان و مخاطبان رادیو بنگلای برگزار شود.
همچنین اولین سالگرد تاسیس باشگاه هواداران رادیو بنگلای معاونت برون‌مرزی صدا‌و‌سیما نیز 21 ژانویه (اول بهمن 1400) ساعت 15 در تالار رایزنی فرهنگی ایران در منطقه دانموندی داکا پایتخت کشور بنگلادش برگزار می‌شود.
افزایش حملات ضدآمریکایی در غرب آسیا ، سوژه «جریان خاورمیانه»

برنامه «جریان خاورمیانه» (MidEaStream) شبکه پرس‌‌تی‌‌وی در این قسمت به افزایش حملات ضدآمریکایی در غرب آسیا و تشدید جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین اختصاص دارد.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اخیرا حملات علیه نیروهای آمریکایی در غرب آسیا و به‌خصوص عراق و سوریه افزایش یافته و برنامه جریان خاورمیانه در بخش اول خود و با حضور محمد عباس محمد، ژنرال بازنشسته ارتش سوریه به‌عنوان کارشناس، به بررسی ابعاد و علل این اتفاق می‌پردازد.
در این برنامه می‌بینیم که دامنه این حملات آنچنان گسترده شده است که پنتاگون اعلام کرده سربازان آمریکایی آسیب‌پذیر هستند و باید تهدید علیه آنان را جدی گرفت.
موضوع بخش دوم جریان خاورمیانه نیز بر تشدید جنایات سربازان رژیم صهیونیستی علیه مبارزان فلسطینی تمرکز دارد. اخیرا یک جوان ۲۱ساله فلسطینی در شرق شهر نابلس در کرانه باختری به دست سربازان اسرائیلی به شهادت رسیده است و ۲۴ فلسطینی دیگر در اثر تیراندازی صهیونیست‌ها زخمی‌شدند.
مبارک هنیا، مجری برنامه با نمر سعد، نویسنده و استاد دانشگاه از رام‌ا... درباره دلایل و ابعاد تشدید جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین گفت‌وگو می‌کند.
برنامه جریان خاورمیانه امشب ساعت 21 به وقت تهران از شبکه پرس‌تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز چهارشنبه ساعت 10، 17 و 23، پنجشنبه ساعت 18، 3، جمعه ساعت 12 و شنبه ساعت 5 روی آنتن می‌رود.