مراقب آرامش شب هستم

فرزاد حسنی از گویندگی در این برنامه می‌گوید

مراقب آرامش شب هستم



فرزاد حسنی، مجری این برنامه به جام‌جم می‌گوید: شبکه جوان سال هاست یک سری برنامه‌های شبانه دارد که نام مجموع این برنامه‌ها «اینجا شب نیست» است که هر کدام هم دست یک گروه و تیم است. من و آقای گلبن حدود 14تا15سال است چهارشنبه‌شب‌ها این برنامه را داریم و ما چون عادت داریم یک‌سری چیزها را تخصیصی کنیم، عنوان این برنامه را «چه‌فرصتی چه‌شبی» گذاشتیم؛ یعنی این برنامه زیرمجموعه اینجا شب نیست است.
وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که معمولا مجریان بعد از چهره‌شدن و اجرای برنامه‌های تلویزیون علاقه‌مند نیستند برنامه‌های رادیویی‌ اجرا کنند، چطور شما همچنان علاقه‌مند به اجرای برنامه‌های رادیو هستید، عنوان می‌کند: هر کدام از این رسانه‌ها کارکرد خودشان را دارند. همان‌طور که تلویزیون کارکرد رادیو را نمی‌تواند داشته باشد، رادیو هم نمی‌تواند کارکرد تلویزیون را داشته باشد. آنچه‌ می‌توانم در رادیو انجام بدهم مخصوص مدیوم تلویزیون نیست؛ بنابراین کسی نمی‌تواند بگوید چون من در تلویزیون کار می‌کنم، دیگر از نقاط‌قوت و ویژگی‌های خاص رادیو بی‌نیاز هستم. من یک‌سری ظرفیت‌ها در رسانه‌شنیداری می‌بینم که باوجود این‌که تلویزیون هم رسانه دیداری است و هم شنیداری‌ آن را در تلویزیون نمی‌بینم. یعنی یک‌سری از کارها، برنامه‌ها و ژانرهای برنامه‌سازی مختص رادیو است؛ بنابراین نوع گپ‌زدن‌ها و اجرا و متن خواندن در رادیو کاملا با تلویزیون متفاوت است. برای آن ظرفیت‌هایی که من احساس می‌کنم در رادیو می‌توانم از آنها استفاده کنم‌ در برنامه‌های رادیویی می گنجانم و مطمئن هستم که با تلویزیون فرق دارد. حالا من کاری ندارم که عده‌ای برنامه‌های رادیویی‌شان با تلویزیونی‌شان شباهت دارد‌ اما کارکرد تلویزیون جداست و کارکرد رادیو هم جدا. من چون این ظرفیت را در رادیو می‌بینم از آن استفاده می‌کنم و در خدمت مخاطبان رادیو هستم.

حسنی در پاسخ به این پرسش که این برنامه چه ویژگی‌هایی دارد، بیان می‌کند: من زمانی که در رادیو‌ایران بودم «راه‌شب» اجرا می‌کردم. یعنی از اواخر دهه70 اجرای شبانه در رادیوایران داشتم. در کل اجرای شبانه یک‌گونه جذاب از اجراهای رادیویی است‌ چون برای خیلی‌ها رادیو در شب خلاصه می‌شود و بسیاری از اقشار و حتی آدم‌هایی که در منزل حضور دارند، رادیو شبانه برایشان یک مزه دیگری دارد. به همین دلیل سعی می‌کنم از هنگامه شب به‌خوبی استفاده کنم. برای خودم هم خیلی آرامش‌بخش است و سعی می‌کنم به‌گونه‌ای صحبت کنم که احیانا شب ترک نخورد. من در این برنامه‌ها در امتداد شب هستم.
وی درباره بازخورد برنامه بین شنونده‌ها هم توضیح می‌دهد: بسیار عالی و خیلی جالب است. در این مدت که برنامه نبود، به‌قدری سراغش را می‌گرفتند یا بخش‌هایی از برنامه به‌خصوص غزل‌خوانی را در فضای‌مجازی به اشتراک می‌گذاشتند که من هم تعجب می‌کردم. بازخورد بسیار بالایی دارد. یعنی بلافاصله بعد از این‌که برنامه را شروع کردیم، درباره برنامه صحبت می‌شود و بخش‌هایی از آن را در فضای‌مجازی می‌گذارند‌ یا پیام می‌دهند که ما برنامه را شنیدیم و لذت بردیم. بین همکاران که خیلی بازخورد خوب می‌گیرم. بین مردم هم این بازخوردها مشهود است.
حسنی در پایان هم درباره این‌که تا چه زمان اجرای این برنامه را برعهده خواهد داشت، می‌گوید: بیش از 20سال است که در رادیو هستم و علاقه‌مندم. کسی که از فردای خودش خبر ندارد‌ اما هر چقدر به این چاه نگاه می‌کنم خیلی عمیق است و هنوز می‌توان از آن آب کشید. همین‌جا لازم می‌دانم از بچه‌های رادیوجوان تشکر کنم؛ همچنین از دکتر مقصودی، مدیر شبکه‌جوان و خانم یساقی که همکار و هم‌قطار قدیمی ماست و همه بچه‌هایی که در این برنامه هستند.