سفر به استان محرومیت و ثروت

رئیس‌جمهور در سفر به هرمزگان ضمن افتتاح چند پروژه مهم از مناطق سیل‌زده و نقاط محروم این استان هم بازدید کرد

سفر به استان محرومیت و ثروت

در جمعه‌های دولت رئیسی کلیشه برعکس شده و هر جمعه به جای دلخوری از بی‌خیالی مسؤولان منتظر یک کار جهادی و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام در یکی از شهرهای کشور هستیم؛ این را خود رئیس جمهور هم گفت که قرار نیست طرح‌های جدید افتتاح شود و تا جایی که بتوانیم طرح‌های نیمه تمام را نهایی می‌کنیم. دیروز صبح جمعه جهادی دیگری با تیم رئیسی در هرمزگان گذشت و اتفاق مهمی در این سفر استانی افتاد، دیروز از هرمزگان خبر رسید که پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم به دست رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسیده است. فاز نخست پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم ظرفیت تبدیل روزانه 35 هزار بشکه نفت خام سنگین به فرآورده‌های نفتی سبک‌تر را دارد و روزانه ۱۶ هزار بشکه قیر و ۱۹ هزار بشکه برش های سبک نفتی تولید خواهد کرد. این پالایشگاه ۸۵۰ میلیون دلار در سال فروش محصول خواهد داشت و محصولات آن جنبه صادراتی دارد. احداث این پروژه که از سال ۹۶ آغاز شده، ظرف ۴ سال در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار با سرمایه‌گذاری ۲۲۰ میلیون یورو به بهره‌‌برداری رسیده و سرمایه‌گذار این پروژه هلدینگ شرکت گسترش انرژی پاسارگاد است. آنچه در ادامه می‌آید تایم‌لاینی از چهاردهمین سفر استانی رئیس‌جمهور است که به مقصد هرمزگان رسیده است.

هر نوع سرمایه‌گذاری در استان تضمین شده است
رئیس جمهور در بدو ورود به استان هرمزگان گفت: این استان در عرصه‌های تجاری، معدنی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و اقتصاد دریا زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه دارد و با وجود این ظرفیت‌ها نباید شاهد برخی نارسایی‌ها، فقر و بیکاری در استان باشیم.
رئیسی تصریح کرد: در پرتو امنیت موجود در هرمزگان می‌توان هر نوع سرمایه‌گذاری در استان را تضمین کرد و با اتکا بر این سرمایه‌گذاری‌ها بر توسعه هرمزگان همت گماشت.
   حضور رئیس جمهور در جمع سیل‌زدگان
سید ابراهیم رئیسی با حضور در جمع سیل‌زدگان منطقه هشت‌بندی شهرستان میناب هم گفت:‌ با تلاش دولت و صبر و همت مردم نسبت به جبران خسارت‌های سیل به این منطقه و احیای کشاورزی اقدام خواهد شد.
رئیس جمهور با اشاره به مطالبات مردم در زمینه تغییر در تقسیمات کشوری و ایجاد جاده افزود: اطمینان می‌دهم که دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای پیگیری مطالبات شما به کار خواهد گرفت.
بودجه بیشتر برای منطقه زلزله زده
رئیس جمهورهمچنین ضمن بازدید و گفت‌و‌گو با مردم منطقه زلزله‌زده گیشان غربی هرمزگان گفت: برای حل مشکلات این منطقه نیاز به بودجه بیشتری است که در جلسه شورای اداری استان در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.
سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: خدمت به این مردم عزیز وظیفه دولت است و در این راه از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد.
نیروهای مسلح ملجا و پناه مردم هستند
سید ابراهیم رئیسی عصر در ادامه برنامه‌های سفر به هرمزگان در جمع نمازگزاران مسجد شهرک امام علی (ع) با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی و اشاره به حضور میدانی وی در رسیدگی به مشکلات ناشی از سیل سال ۹۸ خوزستان اظهار داشت: تلاش‌ها و اقدامات نیروهای مسلح و نیروهای بسیج در امدادرسانی به مردمی که گرفتار بلایای طبیعی شده‌اند، بهترین کمک به دولت است.
رئیس جمهور همچنین گفت: امروز نیروهای مسلح ما و سپاه پاسداران به صورت خاص، این هوشیاری و بصیرت را در مسایل مختلف دارند.
ایجاد صندوق پیشرفت دراستان‌های کشور
سید ابراهیم رئیسی در جمع قشرهای مختلف مردم هرمزگان این استان را برخوردار از منابع متنوع توصیف کرد و گفت: هرمزگان دریا، معادن، صنایع، نیروی انسانی کارآمد و تحصیلکرده و آماده کار و تلاش دارد.
رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت سواحل مکران، گفت: در هیأت دولت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های این سواحل را مطرح کردیم و ساز و کاری برای آن تصویب شد تا در سطح ملی و با همکاری وزارتخانه‌ها بتوانیم از این سرمایه به نحو کامل استفاده کنیم.
رئیسی با اشاره به فروش محصولات کشاورزی به همسایگان، اظهار داشت: موافق ایجاد بازار مشترک مرزی برای فروش محصولات کشاورزی استان به کشورهای همسایه هستیم.
بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه ندسا
‌رئیس جمهور همچنین صبح روز جمعه در دومین روز از  سفر خود به استان هرمزگان در بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه یکم دریایی با بیان این‌که این نمایشگاه اثبات کرد که تحریم و تهدید مانع پیشرفت نیست تصریح کرد: امروز مردم خیالشان از امنیت کشور در بخش‌های مختلف آسوده است زیرا هیچ حرکتی از چشم دلاوران نیروهای مسلح پوشیده نیست. رئیسی خاطرنشان کرد: این احساس امنیت به دلیل اقتدار سپاه، ارتش و بسیج است. ارتش و سپاه در دل مردم جای دارند و ارتباط مردم با نیروهای مسلح بسیار نزدیک است.
تأکید رهبری بر توجه خاص به جزیره هرمز
سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم جزیره هرمز اظهار کرد: هرمز نامش همراه با مقاومت، ایستادگی و دشمن‌شناسی است و خانواده شهدای ارزشمندی در این جزیره داریم. وی با اشاره به توجه خاص رهبر معظم انقلاب به این جزیره، عنوان کرد: این ضرورت توجه همه مسؤولان به این جزیره را می‌طلبد. به گفته رئیس‌جمهور، کارهای خوبی برای جزیره در راه است و نهادهای مسؤول نظیر سپاه و نیروهای مردمی تاکنون کارهای خوبی کرده‌اند و اقدامات بیشتری نیز در راه است.