ورود وزارت میراث‌فرهنگی به گردشگری جنگ

ورود وزارت میراث‌فرهنگی به گردشگری جنگ


همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس که وزیر میراث‌فرهنگی هم در آن حضور داشت، فرصتی بود تا سیدعزت‌ا... ضرغامی از لزوم همکاری با بنیاد حفظ آثار بگوید و خطاب به مدیران این بنیاد یادآور شود که دو موضوع را با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس خواهیم داشت که یک موضوع آن در حوزه گردشگری و مرتبط با این بنیاد است؛ گردشگری دفاع‌مقدس، گردشگری جنگ یا گردشگری مقاومت.
وی با بیان اینکه البته گردشگری مقاومت را در سطح منطقه‌ای و جهانی خواهیم دید، افزود: راهیان‌نور در جنوب سابقه دارد و باید در غرب نیز تقویت شود. پیشنهاد من برای سردار کارگر این است که جاذبه‌های تکمیلی برای این برنامه در نظر بگیریم و ما باید با کمک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس به‌طور مرتب آن را توسعه دهیم. یعنی جوانانی که برای بازدید به منطقه جنوب سفر می‌کنند فقط مناطق جنگی را نبینند بلکه در کنار آن جاذبه‌های دیگر باید داشته باشیم و تفریحات و سرگرمی مانند دیدن مناظر طبیعی برای آنها در نظر بگیریم. این نوع گردشگری باید خانواده‌محور باشد.
وزیر میراث‌فرهنگی گفت: موضوع دومی که ما با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس خواهیم داشت در حوزه بومگردی است. این حوزه بسیار مهم است و اگر درست برنامه‌ریزی کنیم در اشاعه ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌تواند بسیار موثر باشد.
ضرغامی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری مشکل مراکز اقامتی داریم، افزود: برای افزایش تخت‌های اقامتی تسهیلات می‌گیریم و به این بخش کمک خواهیم کرد. دولت باوجود مشکلات اعتباری که دارد، تسهیلات و وام‌های ارزان قیمت برای فعالان در نظر گرفته‌است.