سیل‌بندهای جیرفت سریعا احداث شود

سیل‌بندهای جیرفت سریعا احداث شود


سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور صبح روز جمعه پس از بازگشت از روسیه در سفری ازپیش‌اعلام‌نشده از طریق فرودگاه جیرفت برای بررسی وضعیت مناطق سیل‌زده جنوب کرمان عازم رودبار جنوب و قلعه‌گنج شد.
وی بلافاصله پس از حضور در مناطق سیل‌زده در جلسه‌ای مشترک با حضور علی زینی‌وند استاندار، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارا... استان و سردار عبدالرضا ناظری فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان کرمان را بررسی کرد و در جریان آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم سیل‌زده قرار گرفت.
در این جلسه استاندار کرمان با اشاره به این‌که سیل اخیر در جنوب استان کرمان بسیار گسترده و فراگیر بود اظهار کرد: از لحظات اول مسؤولان در کنار مردم سیل‌زده حضور داشته و امدادرسانی آغاز شده است.
وی با بیان این‌که در سیل اخیر راه ۳۳۹ روستای استان مسدود شده و مجبور به تخلیه کامل ۱۹ روستا شدیم گفت: بیش از 5000 خانه گرفتار آبگرفتگی و گل‌ولای شدید شده و حدود ۲۵هزار کرمانی گرفتار سیلاب شدند.
رئیسی بعد از بازدید هوایی از منطقه زهکلوت، جازموریان در شهرستان رودبار و قلعه‌گنج در روستای نهضت‌آباد حاضر شد و در راستای امدادرسانی فوری و تسریع در عملیات امدادی به مردم این روستا قول مساعد داد.
وی تصریح کرد: امدادگران و دستگاه‌های مختلف در منطقه حضور دارند و در حال خدمت‌رسانی هستند و تا اتمام شرایط اضطراری و عادی‌شدن شرایط مردم در منطقه حضور دارند.
رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که باید سیل‌بندهای منطقه فورا بازسازی شود گفت: خسارت‌های مردم به‌صورت کامل و دقیق احصا و بررسی شود و متأسفانه خسارت‌های زیادی به کشاورزی و دامداری وارد شده که جبران خواهد شد.
رئیسی همچنین در جمع مردم زهکلوت اظهار کرد: به یک کار بلندمدت در منطقه نیازمند هستیم و کار بلندمدتی که در منطقه باید انجام شود و امری که بسیار ضرورت دارد مساله سیل‌بندها است.
رئیس جمهور ادامه داد: کاری که باید سریع انجام شود همان سیل‌بندهای جیرفت است که اعلام شده و جزو برنامه‌های دولت است و پیگیری می‌شود تا سریعا با همت مردم و مسوولان احداث شود که ما شاهد این خسارت‌ها نباشیم و موضوع خسارت کشاورزان و دامدارن توسط مسوولان پیگیری و جبران می‌شود.
وی همچنین در جمع مردم روستای نهضت‌آباد عنوان کرد: مسوولان پیگیر مسائل و مشکلات بوده و یکسری اقدامات مثل اقدامات امدادی بود که باید انجام می‌شد و در منازل مردم که آبگرفتگی موجب ایجاد مشکلات جدی شده بود، این اقدامات توسط جوانان و مسوولان انجام شده که باید از همه تشکر کنیم.
رئیسی با بیان این‌که اقدام بعدی این بود که نسبت به خانواده‌هایی که به نحوی اثاث منزل آنها دچار مشکل شده است، توجه شود، گفت: بخش سوم که مهم است بازسازی و نوسازی منازل است برخی از منازل به دلیل سستی پایه و دیوارها آب نفوذ کرده و مشکلاتی ایجاد کرده که برای سکونت نیازمند به بازسازی است.
وی اظهار کرد: این منازل شناسایی شده توسط مسوولان و در حال اقدام است و این منازل باید سریعا نوسازی شود که مردم عزیز و خوب و شهید داده این منطقه در رودبار و منطقه در آن ساکن شوند.
رئیس جمهور گفت: ما شناخت داریم از این منطقه و از آنها که هر زمانی که پای انقلاب و نظام و ارزش‌ها بوده با تمام وجود بودند. بسیج در این منطقه فعال‌ترین بسیج است و خداوند رحمت کند حاج‌قاسم سلیمانی را همیشه هر وقت با هم دیداری داشتیم همیشه از مردم می‌گفت به‌ویژه از ایستادگی مردم کرمان پای نظام و انقلاب و  ولایی‌بودن و شهیدپرور بودن و همت در جبهه و دوران دفاع مقدس و همیشه بر زبان جاری می‌کرد.
رئیسی خاطرنشان کرد: امیدواریم آنچه که نسبت به این منطقه تاکنون انجام شده مورد توجه حضرت حق قرار بگیرد و اول این‌که اینجا سیل آمد، معاون رئیس جمهور به منطقه آمدند از این جهت رفع نگرانی شد بعد از این‌که عازم سفر بودم اعلام شد که سیل دوم آمده و در نظر داشتم به محض این‌که سفر تمام شد بتوانم سر بزنم به مردم منطقه و خدمت مردم برسم که خداوند را شاکرم که این توفیق را به من مرحمت کرد که امروز در جمع شما باشم.