برخورد با سلبریتی‌ها به روش چین

برخورد با سلبریتی‌ها به روش چین


اداره فضای سایبری چین (CAC) از امروز یک کمپین پاکسازی فضای سایبری راه‌اندازی کرده که هدف آن مقابله با سوءاستفاده آنلاین، هرج‌ومرج در گروه‌های طرفداران سلبریتی‌ها، پول‌دوستی و ... است.
به گزارش مهر، ناظر فضای سایبری چین در حساب رسمی خود در وی‌چت با اعلام این خبر گفت: به‌عنوان بخشی از این کمپین به‌دقت محتوای پلتفرم‌ها و تبلیغات را طی بازه جشنواره بهاره بررسی می‌کند. در بیانیه این سازمان آمده است: هدف نهایی کمپین اصلاح‌کردن بی‌نظمی در اینترنت، کنترل گسترش فرهنگ نامناسب، ایجاد فرهنگ سلامت و محیط آنلاین هماهنگ برای کاربران اینترنت به‌خصوص افراد زیر سن قانونی طی این جشنواره است.
چین نخستین‌بار تابستان گذشته مقابله با صنعت در حال گسترش سرگرمی را آغاز کرد و رفتار سلبریتی‌ها و گروه‌های طرفداری از آنها را هدف گرفت. همچنین دولت این کشور نشان داده این نظارت سختگیرانه ادامه خواهد داشت. بازه جشنواره بهاره که به سال نوی قمری نیز مشهور است، یکی از بزرگ‌ترین تعطیلات چین است و یک هفته طول می‌کشد. اداره فضای سایبری چین اعلام کرده روی قلدری سایبری و گسترش شایعات آنلاین و همچنین هرگونه رفتاری تمرکز می‌کند که نشان‌دهنده شیوه زندگی تجملاتی باشد و از سوی سلبریتی‌ها افراد را به پول‌دوستی یا خرافات تشویق کند.
ایده بزرگ زاکربرگ
مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا ادعا کرد این شرکت به‌عنوان بخشی از برنامه‌های خود برای ساخت متاورس، در حال ساخت سریع ترین ابرکامپیوتر هوش مصنوعی جهان است.
به گزارش خبرآنلاین، بنیانگذار فیسبوک گفت متاورس، مفهومی که دنیای واقعی و دیجیتال را از طریق واقعیت مجازی و واقعیت افزوده با یکدیگر ترکیب می‌کند، به قدرت محاسباتی زیادی نیاز دارد و ابرکامپیوتر هوش مصنوعی این شرکت که با نام ARC  (AI Research Super Cluster) شناخته می‌شود، درحال‌حاضر پنجمین ابرکامپیوتر جهان از نظر سرعت است. وی همچنین گفت: تجاربی که ما برای متاورس ایجاد می‌کنیم به قدرت محاسباتی عظیمی نیاز دارد (پنج‌میلیون‌ها عملیات/ثانیه!) و RSC مدل‌های هوش مصنوعی جدیدی را فعال می‌کند که می‌توانند از تریلیون‌ها مثال بیاموزند، صدها زبان را درک کنند و موارد‌دیگر.