مرور و عبور

مرور و عبور

آیت‌ا... یزدی: حقایق فساد‌های اقتصادی را به مردم بگویید
آیت‌ا... یزدی در خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران از مسؤولان و دستگاه‌‌های مسؤول مبارزه با مفاسد اقتصادی خواست تا پس از مشخص شدن تحقیقات و اسناد محکمه‌پسند آزاد و بی‌ملاحظه و به‌طور علنی حقایق را به مردم بگویند. وی با تاکید بر این که «اهمیت نظام اسلامی بیشتر از هر چیزی است» به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در این مبارزه به دو نکته باید توجه کافی داشته باشیم؛ اول این‌که گلوگاه‌های فساد مالی شناسایی و با آن مبارزه شود و دیگر این که دقت شود تا به‌عنوان مبارزه با فساد مالی با بی‌گناهان برخورد نشود. (صفحه 2)




روماریو در عالم سیاست
گیلبرتو راموس، رئیس منطقه‌ای حزب ترقی‌خواه برزیل اعلام کرد که روماریو، ستاره فوتبال برزیل ممکن است نامزد انتخاب دور آینده این حزب شود. وی گفت: این انتخابات پاییز سال آینده برگزار خواهد شد و روماریو هم از سال قبل به عضویت حزب ما در‌آمده است بنابراین یکی از نامزدهای ریاست پست معاونت فدرال خواهد بود. روماریو بهترین گزینه برای معاونت کنگره ملی خواهد بود و می‌تواند آرای بسیاری را از آن خود کند. من شک ندارم او در پست ورزش و سیاست موفق خواهد بود و به دلیل عقیده محکمی که دارد در این راه به‌خوبی گام خواهد برداشت. (صفحه 14‌)




گران‌ترین فیلم سینما
«ترمیناتور 3» گران‌ترین فیلم تاریخ سینماست. استودیوی برادران وارنر اعلام کرد؛ سومین قسمت ترمیناتور با هزینه 170‌میلیون دلاری تهیه خواهد شد. از این بین فقط 30‌میلیون دلار آن سهم آرنولد شوارتزنگر بازیگر اصلی آن است. فیلمبرداری فیلم به‌زودی شروع می‌شود. گفته می‌شود صحنه‌های فیلم سرشار از جلوه‌های ویژه بدیع و دیدنی است. جاناتان موستاو به جای جیمز کامرون کارگردانی سری سوم این فیلم را به‌عهده دارد. (صفحه 3)




برخود با خشونت‌های خانگی شدیدتر می‌شود
سخنگوی قوه قضاییه گفت: پرداخت غرامت سنگین از طرف مجرمان خشونت خانگی عامل مهمی در پیشگیری از این‌گونه جرایم است. حسین میرمحمد صادقی افزود: رئیس قوه‌قضاییه به تمام قضات دادگاه‌های خانواده تاکید کرده که به پرونده‌های خانوادگی در کمترین زمان ممکن رسیدگی ‌کنند. خشونت خانگی باید به‌عنوان جرم روشن و حتی شدیدتر از سایر جرایم خشونتی بررسی شود. (صفحه 13)



فیلم‌های ایرانی بخش بین‌الملل جشنواره
فیلم‌های ایرانی خانه‌ای روی آب ساخته بهمن فرمان آرا، ارتفاع پست به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و قارچ سمی ساخته رسول صدرعاملی به بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر راه پیدا کردند. این فیلم‌ها در کنار 16 فیلم خارجی روی پرده می‌روند. از میان فیلم‌های خارجی این بخش می‌توان به اتاق پسر ساخته نانی مورتی، در ستایش عشق به کارگردانی گدار و دیگران اشاره کرد. (صفحه 3)