برگزاری جشنواره موسیقی فجر  با 30 درصد ظرفیت

برگزاری جشنواره موسیقی فجر با 30 درصد ظرفیت

نشست خبری جشنواره موسیقی فجر دیروز در تالار رودکی برگزار شد. در این نشست محمد الهیاری، رئیس سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر گفت: در ماه‌های اخیر با توجه به شیوع سویه جدید امیکرون مشابه اتفاقی که برای تئاتر فجر و همین‌طور فجر سینما شاهد هستیم، در جشنواره موسیقی فجر نیز خواهد افتاد و امسال ما با ظرفیت ۳۰درصد پذیرای مردم در سالن‌های اجرای جمعی خواهیم بود.
او اضافه کرد: سه‌شنبه از مجموعه عوامل و دست‌اندرکاران جشنواره تست گرفته خواهد شد و برای تزریق واکسیناسیون نسبت به عواملی که دوز سوم را تزریق نکرده‌اند هم اقدام می‌شود. در دو سالن اصلی جشنواره یعنی تالار وحدت و سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تیم‌های وزارت بهداشت مستقر خواهند شد و اقداماتی را انجام خواهند داد.
امیرعباس ستایشگر، عضو هیات انتخاب آثار گفت: از ۱۴۶ اثری که در بخش غیررقابتی، برای اجرای جشنواره در فراخوان شرکت کرده بودند، اجراهایی انتخاب شدند و به جشنواره راه پیدا کردند. ۱۸ گروه از بخش فراخوان، ۳۵ گروه دعوت‌شده از هیات انتخاب آثار و همچنین ۱۶ اجرا در بخش پاپ و مردمی حضور دارند و در کل جدول اصلی جشنواره در استان تهران با ۶۳ گروه و ۶۹ اجرا طی پنج روز در شش سالن کار خودشان را آغاز خواهد کرد.
آمار حضور هنرمندان در جدول تهران ۸۱۵ هنرمند، ۵۷۰ هنرمند مرد و ۲۴۵ هنرمند زن در بخش نوازندگی و خوانندگی خواهد بود.
شش اجرای ارکسترال، ۱۷ اجرای موسیقی دستگاهی، ۱۴ اجرا مربوط به حوزه موسیقی نواحی، سه اجرا مربوط به حوزه موسیقی بانوان، چهار اجرا در حوزه بین‌الملل، هفت اجرای موسیقی کلاسیک غربی، ۱۶ اجرای موسیقی پاپ و مردمی و دو اجرای تلفیقی مربوط به جدول اصلی استان تهران می‌شوند.
وی با بیان این‌که با توجه به شرایط کرونا در استان‌های مختلف، ۱۱ استان دیگر علاوه‌بر تهران برگزارکننده همزمان جشنواره موسیقی فجر هستند، افزود: کردستان با ۱۶ اجرا، جنوب کرمان ۱۳ اجرا، منطقه آزاد اروند ۱۰ اجرا، استان ایلام ۱۰ اجرا، کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ اجرا، استان بوشهر شش اجرا، چهارمحال‌وبختیاری سه اجرا، آذربایجان‌شرقی ۱۱ اجرا، سیستان‌وبلوچستان سه اجرا، استان زنجان چهار اجرا و استان سمنان ۹ اجرا در این جشنواره حضور دارند. در کل استان‌های کشور با ۹۵ اجرا و ۷۰۵ هنرمند با تقسیم ۵۶۴ هنرمند مرد و ۱۴۱ هنرمند زن در مجموع آمار سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر با ۱۶۹۰ هنرمند در قالب ۱۷۰ اجرای موسیقی، ۱۳۰۴ هنرمند مرد و ۳۸۶ هنرمند زن در روزهای برگزاری جشنواره در کشور برنامه‌های خودشان را اجرا می‌کنند.
سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر همزمان و در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از ۲۲ تا ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به دبیری حسن ریاحی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می‌شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره
خواهد بود.