رمز پیروزی سید مقاومت

جام‌جم به مناسبت فرا رسیدن سی‌امین سال دبیرکلی سیدحسن نصرا... نظر تحلیلگران لبنانی را در خصوص رمز موفقیت و ابعاد شخصیت وی جویا شده است

رمز پیروزی سید مقاومت

 شیعیان لبنان، امروز سی‌امین سال حضور سیدحسن نصرا... در مسند دبیرکلی حزب‌ا... لبنان را جشن می‌گیرند. دبیرکل 62ساله حزب‌ا...، در طول سه دهه حضور خود در راس معادلات اجرایی و مدیریتی مقاومت اسلامی لبنان نه تنها با تدبیر، قاطعیت و درایت خود بسیاری از بحران‌ها را در هم شکسته است، بلکه با عقب راندن رژیم‌صهیونیستی از جنوب لبنان، پیروزی در جنگ 33روزه مقابل اسرائیل و در هم شکستن تروریسم تکفیری مورد حمایت واشنگتن، تل‌آویو و ریاض، انتقام خون شهدای مقاومت را به‌خوبی از دشمنان گرفته است.
 اگر پدرم زنده بود...
 سیدیاسر موسوی، فرزند سیدعباس موسوی در گفت‌وگو با جام‌جم در خصوص اشتراکات سیدحسن نصرا... می‌گوید: ایستادگی، استقامت و مواضع آگاهانه سیدحسن نصرا... در برابر دشمنان ستودنی و نقطه قوت مقاومت محسوب می‌شود. باید بگویم اگر شهید سیدعباس موسوی، پدر من زنده بود، در برابر دشمنان منطقه و مقاومت چنین مواضعی می‌گرفت.
ایشان هم در برابر تروریست‌های تکفیری و جریان‌های ساخته و پرداخته دست رژیم‌صهیونیستی و آمریکا، همان مواضعی را می‌گرفت که سیدحسن نصرا... امروز می‌گیرد. سید حسن نصرا... در مواجهه با تروریسم تکفیری لحظه‌ای تردید نکرد. این همان قدرت و قوتی است که در شهید سیدعباس موسوی نیز سراغ داشتیم.
فرزند کوچک دبیرکل سابق حزب‌ا...  افزود: سیدحسن نصرا... از رزمندگان مقاومت خواست به سوریه بروند و اجازه ندهند خلافت خودخوانده داعش تحت نظارت و مدیریت دشمنان اسلام و منطقه به قدرت برسند. رزمندگان مقاومت از جان و دل خویش گذشتند و برخی از آنها نیز در این مسیر مقدس به توفیق شهادت نائل شدند. امروز مسیر مقاومت روشن و آینده‌اش نورانی است. به اذن خداوند و با اراده‌ای که میان رزمندگان حزب‌ا...  و جبهه مقاومت وجود دارد، مسیر شهدای مقاومت ادامه پیدا خواهد کرد. جبهه مقاومت دارای رهبرانی توانمند و مومن بوده و هست و در طول سال‌های متمادی، درس‌های زیادی گرفته است. مهم‌ترین این درس‌ها، تسلیم‌ناپذیری در برابر ظلم و ستم است. در این خصوص، حزب‌ا...  به یک الگو تبدیل شده است. ما هرگز در برابر ظلم و ستم و مداخله آمریکا و رژیم‌صهیونیستی و عمال و مزدوران آنها در منطقه کوتاه نخواهیم آمد. ادامه این مسیر مقدس، رسالت و وظیفه تک‌تک محبین مقاومت است.
 سیدحسن نصرا... دشمنان را در برابر عمل انجام شده قرار می‌دهد
 عدنان منصور، وزیر خارجه اسبق لبنان نیز در گفت‌وگو با جام‌جم، به قدرت و مهارت‌های خاص سیدحسن نصرا... در برابر دشمنان اشاره کرده و می‌گوید: یکی از توانایی‌های سیدحسن نصرا...، مربوط به بر هم زدن محاسبات دشمنان و قرار دادن آنها در برابر عمل انجام شده است. مصداق این موضوع را ما در حرکت نفتکش‌های ایرانی به سوی بیروت مشاهده کردیم، جایی که دشمنان غافلگیر شدند. دبیرکل حزب‌ا...  در بسیاری از صحنه‌ها مانند جنگ 33روزه نیز دشمن صهیونیستی و حامیان آن را از نقاطی که تصور نمی‌کردند، غافلگیر کرد. سیدحسن نصرا... به‌وضوح می‌داند دشمن چه در سر می‌پروراند و در راستای دستیابی به اهداف و استراتژی‌های خود، چه تاکتیک‌هایی به کار می‌گیرد. او مسیر مقابله با دشمن و تسلی‌ناپذیری در برابر آن را به‌خوبی می‌داند و این دانش و قدرت را در سایه ایمان به مسیری که دارد به رزمندگان مقاومت نیز منتقل کرده است.
وزیر خارجه اسبق لبنان افزود: یکی از دلایلی که دشمنان مقاومت جایی در منطقه نخواهند داشت، مربوط به همین ایمان و توانمندی مقاومت و رهبران آن است. سیدحسن نصرا... بارها این حقیقت را به اثبات رسانده است که مقاومت تنها ضامن باقیمانده برای حمایت از لبنان و بخش جدایی‌ناپذیر از مبارزه ملت لبنان ضداشغالگران اسرائیلی محسوب می‌شود. همچنین حزب‌ا... در مواجه با هرج و مرج و جنگ داخلی در لبنان که بر اساس برنامه‌ریزی مهره‌های داخلی دشمنان مقاومت صورت گرفته نیز هوشمندانه و در عین حال قاطعانه عمل کرده است. این قدرت به سادگی به دست نمی‌آید.
 رهبری که وعده‌هایش راستین است
ناصر قندیل، سیاستمدار لبنانی و سردبیر روزنامه البناء در گفت‌وگو با جام‌جم، از زاویه‌ای دیگر شخصیت سیدحسن نصرا... را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد: ما وقتی از سیدحسن نصرا... سخن می‌گوییم، در حقیقت از رهبری سخن می‌گوییم که وعده‌هایش راستین است و به آنچه می‌گوید عمل می‌کند. تاکنون بارها دبیرکل حزب‌ا...  اعلام کرده است در برابر جنایات رژیم‌اشغالگر قدس ایستادگی خواهد کرد و در عمل به این وعده صادق و استوار بوده است. فراتر از آن، بارها وعده‌های دبیرکل حزب‌ا... در خصوص انتقام از دشمنان، تحقق کامل پیدا کرده و همین مساله، به ترس و وحشت رژیم‌اشغالگر قدس منجر شده است. این همان رهبری است که نه تنها در لبنان، بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر به وی احترام می‌گذارند و صلابت و اقتدار وی را می‌ستایند.
 نماینده سابق پارلمان لبنان در این خصوص تاکید کرده است: دبیرکل لبنان در مواجهه با دشمنان بسیار هوشمندانه عمل می‌کند. او (سیدحسن نصرا...) نه تنها دشمنان را در جنگ نظامی، بلکه در جنگ شناختی و روانی نیز رصد کرده و قدرت آن را در مواجهه با مقاومت و لبنان و منطقه تقلیل می‌دهد. معادلات نبرد در معادلات ذهنی سیدحسن نصرا... به طور کامل شفاف ترسیم شده و او در این خصوص، مبتکرانه و خلاقانه عمل می‌کند. سخنان وی از روی احساس نیست و زمانی که وعده‌ای می‌دهد، پیش‌فرض‌ها و زمینه‌های تحقق آن را در زمان حال یا آینده فراهم شده می‌داند. مقاومت در سایه همین تفکر، با صبر و پایداری وارد نبردهای گوناگون با دشمن صهیونیستی و حامیانش شده و آنها را مغلوب و مقهور خود کرده‌است.
 پیام سیدحسن نصرا... به دشمنان واضح بوده است
 الیاس المر، تحلیلگر مسائل سیاسی در لبنان در گفت‌وگو با جام‌جم، به ارتباط معنادار اعضای جبهه مقاومت با سیدحسن نصرا... اشاره می‌کند: در زمان وقوع حوادث تلخ در منطقه، مقاومت کنار مردم لبنان بوده و رزمندگان مقاومت تمامی وجودشان را در برابر دشمن صهیونیستی سپر کرده‌اند. سیدحسن نصرا... بارها به دشمنان هشدار داده است خون شهدای مقاومت در سراسر منطقه، به بدترین شکل ممکن گربیانگر دشمنان خواهد شد و جایی را برای نجات آنها از سرنوشتی محتوم به نام شکست باقی نخواهد گذاشت. سیدحسن نصرا... این وعده را در عمل به اثبات رسانده است.
این تحلیلگر لبنانی می‌گوید: سیدحسن نصرا... و همراهانش در دفاع از لبنان، هرگز چشم به سازمان ملل متحد، آن سوی مرزها و نهادهایی که مدعی حمایت از ملت لبنان هستند ندوخته و سلاح مقاومت را به سوی دشمنان نشانه رفته است. تل‌آویو و حامیان آن دیگر به‌خوبی می‌دانند نتیجه و خروجی تقابل با مقاومت برای آنها بسیار سخت و هزینه‌های شکست در برابر حزب‌ا...، برایشان غیرقابل محاسبه
خواهد بود.
 سید مقاومت، عامل‌ترین فرد به سیره نبوی است
 شیخ صهیب حبلی، عالم لبنانی اهل تسنن در گفت‌وگو با جام‌جم، به توصیف صفات اخلاقی سیدحسن نصرا... می‌پردازد: سیدحسن نصرا...، مصداق بارز یک پیرو و عامل به سنت نبوی محسوب می‌شود. دبیرکل حزب‌ا...  توانسته است صفات بارزی از جمله ایثار، ایمان، فداکاری، استقامت در برابر دشمنان و اخلاق را در خود نهادینه کند. باید به چنین رهبر و سیاستمداری افتخار کنیم. دبیرکل حزب‌ا...  هیچ‌گاه در برابر اعمال وقیحانه دشمنان داخلی و خارجی و تروریست‌ها، ذره‌ای تسلیم نشده و شهادت در مسیر پرنور مقاومت، آرزوی وی است.
این عالم لبنانی در ادامه می‌گوید: بارها دشمنان تلاش کرده‌اند اوضاع داخلی لبنان را به هم ریخته و جنگ داخلی تمام عیاری را در این کشور آغاز کنند. هدف آنها از این اقدام نیز مشخص بوده و معطوف به تسخیر لبنان و از بین بردن مقاومت است. با این حال، دبیرکل حزب‌ا...  دلسوزانه و محکم در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کرده و از همه مهم‌تر، به‌خوبی نقشه دشمنان را برای ملت لبنان تشریح کرده است. رمز موفقیت و محبوبیت سیدحسن نصرا... در دل افراد مختلف در لبنان و خارج از آن نیز همین است. خداوند متعال به هر فردی که در مسیر وی گام بردارد و در راه حق و ایثار و صداقت پایدار بماند، عزت و آبرو عطا می‌فرماید. دقیقا این موضوع را ما در رویکرد طرفداران بی‌شمار مقاومت نسبت به سیدحسن نصرا... مشاهده می‌کنیم. عزت دبیرکل حزب ا...، برگرفته از حرکت وی در راه تامین رضایت الهی است.