ثمره 3 دهه مجاهدت خالصانه

ثمره 3 دهه مجاهدت خالصانه


رهبری سیدحسن نصرا... در راس جبهه مقاومت 30ساله شده‌است. پس از شهادت سیدعباس موسوی، سیدحسن نصرا... رهبری مقاومت را در لبنان در دست گرفت و تا به امروز که سه دهه از حضور وی در این جایگاه می‌گذرد، ذره‌ای در برابر توطئه‌های دشمنان تسلیم نشده‌است. امروز سیدحسن نصرا... نماد پیروزی جریانی است که در برابر دشمنان حتی لحظه‌ای تسلیم نشده و در آینده نیز هرگز نیز تسلیم نخواهد شد.
یکی از ویژگی‌های سیدحسن نصرا...، بسط جبهه مقاومت در ابعاد گوناگون بوده‌است، به گونه‌ای که امروز دیگر مقاومت محصور در مقاومت نظامی در برابر دشمنان نیست. سخنان متعدد سیدحسن نصرا... به وضوح نشان می‌دهد مقاومت همه‌جانبه یا همان «مقاومت فعال»، چگونه از سوی دبیر‌کل حزب‌ا... و اعضای این جریان اصیل و محکم مورد توجه قرار گرفته‌است. مقاومت همه‌جانبه یا همان مقاومت فعال، ابزار‌های مقابله با دشمن محدود به حوزه نظامی نبوده و مقولات آفند و پدافند در همه حوزه‌ها مورد نظر قرار می‌گیرد.
دبیرکل حزب ا... امروز به نماد یک مقاومت همه‌جانبه و فعال در دنیا تبدیل شده‌است. در سایه همین نگاه جامع است که انواع تهدیدات سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی رژیم اشغالگر قدس و دشمنان این رژیم در برابر مقاومت اسلامی لبنان با بن‌بست و شکست مواجه شده‌است. تجربه سال‌ها و دهه‌های گذشته به دشمنان نشان داده‌است که میان گفتار، قول و عمل سید‌حسن نصرا... فاصله‌ای وجود ندارد. در جریان جنگ ۳۳ روزه، هنگامی که سیدمقاومت در آغاز جنگ تهدید به موشکباران حیفا کرد، حزب‌ا... بلافاصله پس از افزایش جنایات صهیونیست‌ها، حیفا را مورد هدف قرار داده و آن را به «شهر ارواح» تبدیل کرد. پس در حال حاضر نیز دشمنان به وضوح می‌دانند که سخن گفتن سیدحسن نصرا... از مقاومت همه‌جانبه و فعال، محدود به یک یا دو مولفه نخواهدبود و مقاومتی جامع، فراگیر و موفقیت امیز را در برخواهدگرفت.
معتقدم که ایمان، مدیریت و قاطعیت سه رکن شخصیت دبیرکل مقاومت را تشکیل می‌دهد. ایمان او به خداوند در تک‌تک رفتارها و سخنان سیدمقاومت مشهود است. دعای خیر شهدای مقاومت از جمله سیدعباس موسوی، حاج‌رضوان، مصطفی بدرالدین همواره بدرقه راه سیدحسن نصرا... است. مدیریت سیدحسن نصرا... نیز برگرفته از نگاه عمیق وی نسبت به مقولات و حوزه‌های گوناگون نبرد با دشمن است. سیدحسن نصرا... نگاه جامعی بر اضلاع صحنه نبرد با دشمنان دارد و هیچ گاه اجازه نمی‌دهد نبرد در یک جبهه، رزمندگان مقاومت را از مواجهه با دشمنان در دیگر صحنه‌های نبرد غافل سازد. همین نگاه جامع سیدحسن نصرا... بود که شکست دشمن صهیونیستی را در جنگ 33 روزه رقم زد.  در خصوص قاطعیت سیدحسن نصرا... نیز کمترین تردیدی وجود ندارد. بهتر است در این خصوص مثالی بزنیم.
در جریان جنایات قانا و سکوت سازمان ملل متحد، سید‌حسن نصرا... تهدید کرد بلافاصله پاسخ اسرائیل را خواهدداد. هنوز چند ساعت از سخنان رهبر حزب‌ا... نگذشته‌بود که ناوچه فوق مدرن ساعر مورد اصابت موشک‌های حزب‌ا... قرار گرفت و در آب‌های صور به همراه ۵۳صهیونیست مدفون شد؛ جالب توجه این‌که رسانه‌های وابسته به آمریکا و رژیم‌صهیونیستی با گذشت حدود 16 سال هنوز از سرنوشت ده‌ها نظامی صهیونیست که در ناوچه ساعر و به‌دست رزمندگان مقاومت به هلاکت رسیدند، اخباری منتشر نکرده‌اند. سیدحسن نصرا... این باور قاطعیت را به رزمندگان مقاومت نیز منتقل ساخته‌است. این‌که در نهایت پیروزی نبرد با دشمنان، جبهه مقاومت خواهدبود. هرگز کلمه‌ای به نام ناتوانی و تسلیم در برابر دشمنان در ادبیات و تفکر دبیرکل مقاومت جایی ندارد. او معتقد است می‌تواند در برابر دشمنان پیروز شود و در عمل نیز این موضوع را بارها به اثبات رسانده‌است. امروز، سیدحسن نصرا... نماد عظمت و انتصار جریان مقاومت در جهان محسوب می‌شود و نام و آوازه این پیرو مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در سرتاسر جهان پیچیده‌است. چه بسا کسانی که به رغم زندگی در آن سوی مرزها و تعلق خاطر به کشورهای دیگر، مشتاقانه آرزوی دیدار با دبیرکل حزب ا... و درک وی را دارند.