تلنگر

تلنگر

مردی به ۱۴ نفر زندگی بخشید
مرد ۳۸‌ساله فیروزآبادی که مرگ مغزی شده بود با اهدای عضو به ۱۴ نفر زندگی بخشید.  به گزارش فارس، مسلم کاظمی 38‌ساله متاهل، پسری 10‌ساله و دختری سه ساله دارد. او راننده بود و همسرش پرستار بخش کرونای بیمارستان قائم استان فارس است. چند روز پیش با دوستانش به سفر رفته بود که تصادف کردند. یکی از اقوامش در آن تصادف فوت کرد. دوستش مصدوم و خود مسلم مرگ مغزی شد. در ادامه همسر و والدین او رضایت دادند و اعضای بدنش به 14 بیمار پیوند زده شد و به آنها زندگی بخشید.
4کشته در سقوط خودرو به دره
سقوط خودرو به داخل دره در رویان به مرگ چهار جوان منجر شد.   به گزارش جام‌جم، سرهنگ سیدموسی حسینی، جانشین انتظامی مازندران گفت: خودروی کاپرا که چهار جوان سرنشین آن بودند در ۱۵ کیلومتری شهر رویان به داخل دره سقوط کرد که سه نفر در محل فوت کردند و نفر چهارم در بیمارستان فوت شد.
2 کشته و یک مصدوم در انفجار
انفجار کپسول اکسیژن در تهران به مرگ دونفر و مصدومیت یک نفر دیگر منجر شد.  
دکتر یحیی صالح‌طبری، سرپرست مرکز اورژانس تهران به ایسنا گفت: وقوع حادثه انفجار کپسول اکسیژن در شهرری به اورژانس گزارش شد و امدادگران اورژانس به محل اعزام شدند. دو مرد 35 و 40 ساله فوت کردند و یک نفر هم مصدوم و راهی بیمارستان شد.
متلاشی شدن شبکه اخلال بازار ارز
اعضای یک باند شبکه‌ای و سازمان‌یافته اخلال در نظام ارزی و اقتصادی کشور با تخلف ۱۸‌هزار میلیارد ریالی متلاشی شد.  به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار سید‌محمد صالحی، فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: گزارشی مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی (پولی و بانکی) توسط سه شرکت صوری به پلیس امنیت اقتصادی استان خوزستان رسید که پس از 10‌ماه تلاش معلوم شد این سه شرکت در سال ۱۳۹۷ با ایجاد رانت و روابط ناسالم با مدیریت امور شعب و دیگر کارمندان یکی از بانک‌های عامل استان طی ۱۱۸ فقره حواله در مجموع بیش از ۱۸‌هزار میلیارد ریال به میزان ۵۸‌میلیون و ۷۸۹‌هزار و ۳۵۸‌یورو ارز دولتی، معادل ۱۸‌هزار و ۷۴۲‌میلیارد و ۴۷‌میلیون ریال تحت عنوان واردات کالای اساسی دریافت کرده‌اند اما هیچ‌گونه کالایی وارد نکردند. ۹ نفر از کارمندان بانک، مدیران شرکت دلالان و واسطه‌ها شناسایی و بازداشت شدند.
کلاهبرداری با مهاجرت
وضعیت قرمز پلیس بین‌الملل ایران برای دستگیری یکی از اعضای باند کلاهبرداری مهاجرت در امارات صادر شد.  به گزارش خبرگزاری صداوسیما، افرادی که در دام متهم افتاده بودند به اداره پلیس بین‌الملل ایران رفتند و شکایت کردند. یکی از شاکیان گفت: امارات کشور معتبری برای مهاجرت یا سرمایه‌گذاری است، با تبلیغ ماهواره‌ای در شبکه تلویزیونی جم با این شرکت اماراتی که کار مهاجرت انجام می‌داد، آشنا شدم. حضوری به امارات رفتم و قرارداد سرمایه‌گذاری با شرکت جبل‌النور امارات را امضا کردم. می‌گفتند افراد در این سرمایه‌گذاری سهام یک شرکت ساخت‌و‌ساز لیتوانیایی را از راه شرکت جبل‌النور خریداری می‌کنند.  وی افزود: به ما گفته شده بود که اگر دست‌کم ۱۰‌برگه اوراق 5000‌یورویی را خریداری کنیم، می‌توانیم اقامت دولت لیتوانی را به‌دست آوریم. مبلغ این سرمایه‌گذاری ۹۰۰‌میلیون تا ۱۸‌میلیارد تومان بود اما بعد از 12ماه سودی به دست‌مان نرسید.  شاکی ادامه داد: پس از پیگیری، رابطان فارسی‌زبان ارتباط‌مان در فضای مجازی مسدود شد و بعد از یک‌سال فهمیدیم آنها کلاهبردارند. بعد از آن برگه‌های اوراق قرضه را از سفارت لیتوانی در آذربایجان و ترکمنستان استعلام گرفتیم که گفتند همه مدارک جعلی است. به امارات رفتیم و معلوم شد شرکت جعلی بوده و دیگر فعالیتی ندارد و به مکان دیگری رفته و در حال فعالیتند.پلیس بین‌الملل کشورمان با ارائه مدارک قضایی از سوی شاکیان، حکم اعلان قرمز یکی از کلاهبرداران که خود را رابط فارسی‌زبان معرفی کرده بود، صادر کرد. مالباختگان به اداره پلیس رفته و برگه اعلان وضعیت قرمز «م. خ» را به پلیس امارات تحویل دادند و او بازداشت شد.