اخبار

اخبار

به همت ساترا و با تایید
رئیس رسانه ملی، 2دستورالعمل به پلتفرم‌ها ابلاغ شد


دو دستورالعمل «ارتباطات تجاری در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر» و «عدالت رسانه‌ای و حفاظت از رقابت در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر» به رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ابلاغ شد.
به گزارش روابط‌عمومی ساترا، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) به تهیه و تنظیم دو دستورالعمل ارتباطات تجاری در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و عدالت رسانه‌ای و حفاظت از رقابت در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر اقدام کرد و در ادامه این دستورالعمل‌ها با تایید دکتر پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما به رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ابلاغ شد.
اسناد پیش‌نویس دو دستورالعمل ارتباطات تجاری در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و عدالت رسانه‌ای و حفاظت از رقابت در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر پیش از این، توسط دکتر امامیان رئیس ساترا در هشتمین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در 12/10/1400 ارائه و در این جلسه مقرر شد در مکاتبه با اعضای کمیسیون، نقطه نظرات احتمالی درخصوص این پیش‌نویس‌ها دریافت شود.
باتوجه به طی‌شدن فرآیند قانونی در‌این‌خصوص‌ از‌جمله نظرخواهی تخصصی و عمومی، با تایید دکتر پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی‌ دستور ابلاغ دستورالعمل‌های نام‌برده صادر شد و ساترا نیز آنها را به رسانه‌ها ابلاغ کرد.
هدف از تدوین و اجرایی‌سازی صحیح این مقررات و نظارت بر آن، تقویت تنظیم‌گری موثر ساترا در این حوزه خطیر و پراهمیت و کمک به کاهش دغدغه‌های حاکمیت است.
همکاری استانداری خوزستان با رادیو فرهنگ

 صادق خلیلیان، استاندار خوزستان پس از دیدار و گفت‌وگو با علیرضا حبیبی، مدیر رادیوفرهنگ بر همکاری با این شبکه رادیویی به‌ویژه در برنامه «ایران؛ جغرافیای مهربانی» تاکید کرد. به گزارش جام‌جم، دکتر حبیبی، مدیر رادیوفرهنگ در همراهی با مسلم رحیمی، مدیرکل صداوسیمای مرکز خوزستان و دکتر ورناصری، نماینده مجلس با دکتر خلیلیان، استاندار خوزستان دیدار کردند.
در این نشست استاندار خوزستان موافقت و همکاری کامل خود را برای همکاری همه‌جانبه با رادیو فرهنگ جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم ایران؛ جغرافیای مهربانی در حمایت از مردم زلزله‌زده اندیکا اعلام کرد.
خلیلیان با اشاره به اهمیت توسعه و نهادینه‌سازی فرهنگ نیکوکاری گفت: این همایش می‌تواند زمینه‌ساز بهره‌مندی از ظرفیت خیرین و نیکوکاران کشور جهت کمک به محرومیت‌زدایی در اندیکا شود.
همچنین امام‌جمعه مردم اهواز نیز بر حضور و حمایت همه‌جانبه از این مراسم تاکید کرد.
براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته همایش ملی ایران؛ جغرافیای مهربانی ۱۲ اسفندماه به همت شبکه رادیویی فرهنگ در شهرستان اندیکا برگزار می‌شود. گفتنی است همایش ایران؛ جغرافیای مهربانی به‌عنوان پویشی برای زندگی بهتر و تقسیم شادی‌‌ها و ریشه‌کن شدن فقر در جامعه با دعوت از گروه‌های جهادی و خیرین اسفندماه سال گذشته از سوی رادیوفرهنگ در سبزوار برگزار شد و امسال دومین دوره آن در اندیکا خواهد بود.