گفت‌وگوهایی از جنس بهار

گفت‌وگوهایی از جنس بهار


ساعات قبل و پس از تحویل سال و ایام نوروز معمولا لحظاتی خاص برای همه ایرانیان است. به همین دلیل هم شبکه رادیویی گفتگو برای این ایام، مجموعه ویژه‌برنامه‌هایی را تدارک دیده است. در این برنامه‌ها تلاش شده تا هم نیاز فرهنگی و معنوی مخاطب پاسخ داده و هم فضایی پرنشاط و امیدبخش برای شنوندگان ایجاد شود.
به گزارش جام‌جم، رادیو گفتگو با برنامه «بهار اینجاست» به استقبال تحویل سال می‌رود.
سیما غفاری تهیه کننده برنامه «بهار اینجاست» گفت: این برنامه که از ساعت 16 تا 20 روز یکشنبه 29 اسفند پخش خواهد شد، ویژه سال نو است و شبکه رادیویی گفتگو با آن به استقبال سال 1401 خواهد رفت.
«پابه‌پای بهار» دیگر ویژه برنامه نوروزی رادیو گفتگوست که از اول تا 13 فروردین هر روز از ساعت 17 تا 19 پخش خواهد شد.
سیما غفاری تهیه‌کننده برنامه «پابه‌پای بهار» گفت: این برنامه با گویندگی فاطمه نیرومند بخش‌های مختلف و متنوعی دارد؛ ازجمله معرفی کتاب و بررسی رخدادهای مهم پزشکی، علم و فناوری، تاریخی، ورزشی، سیاسی و.... بخشی از این برنامه نیز به شعار سال آینده اختصاص خواهد داشت. گفت‌وگو با دانشجویان دیگر کشورها که علاقه‌مند به زبان فارسی هستند نیز از دیگر فصل‌های برنامه «پا به پای بهار» را تشکیل می‌دهد. همچنین گزارش‌هایی از راهیان نور و نیز دیگر استان‌ها برای معرفی مراکز تفریحی و گردشگری آنها را خواهیم داشت. تهیه‌کننده «پابه‌پای بهار» یکی از محوری‌ترین بخش‌های این برنامه را تمرکز بر شعار سال عنوان کرد و گفت: تیم برنامه‌ساز ما آمادگی دارند بعد از اعلام شعار سال توسط رهبرمعظم انقلاب به ابعاد مختلف آن در مصاحبه با کارشناسان و صاحب‌نظران بپردازند.
برنامه «راه اینجاست» از ویژه‌برنامه‌های نوروزی شبکه رادیویی گفتگو است که با حضور نخبگان و اساتید دانشگاه به بررسی ابعاد و زوایای گوناگون بیانیه گام دوم انقلاب می‌پردازد.
دکتر روح‌الامین سعیدی عضوهیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و کارشناس - مجری برنامه «راه اینجاست»گفت: سه سال قبل، رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بیانیه‌ای راهبردی و بالادستی تحت عنوان بیانیه گام دوم را صادر کردند که حاوی نکاتی بسیار مهم و استراتژیک برای آینده کشور است و می‌تواند چراغ راه مردم، مسوولان، تصمیم‌سازان و نخبگان باشد. بیانیه‌ای که پس از دو سال همچنان باید موضوع مباحث و تحلیل‌های نخبگانی باشد. برنامه «راه اینجاست» نیز در طول ایام نوروز با حضور نخبگان و استادان دانشگاه به بررسی هر یک از جنبه‌های مختلف این بیانیه خواهد پرداخت.
رادیو گفتگو یک ویژه‌برنامه علمی را نیز برای ایام نوروز تدارک دیده است. برنامه «بربال سیمرغ» نیز از دیگر ویژه‌برنامه‌های رادیو گفتگو برای ایام نوروز 1401 است.
محسن حکیم‌معانی تهیه‌کننده «بر بال سیمرغ» گفت: این برنامه شامل ۱۳ قسمت است که با حضور کارشناسان، ابعاد گوناگون نوروز را در ادبیات فارسی بررسی می‌کند.
تهیه‌کننده «بر بال سیمرغ» با معرفی سعیداسلام‌زاده به عنوان مجری و گوینده این برنامه افزود: ما در این برنامه از ادبیات کهن گرفته تا ادبیات معاصر فارسی، از شعر تا داستان‌ را می‌پردازیم.
شبکه رادیویی گفتگو از طریق گیرنده‌های دیجیتالی، رادیو نما، اپلیکیشن‌ ایرانصدا و تارنمای شبکه به آدرس
www.radiogoftogoo.ir نیز قابل دریافت است.
همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شماره 27861035 و سامانه پیامکی 300001035 با این برنامه و دیگر برنامه‌های رادیو گفتگو در ارتباط باشند.