اجرای طرح تحول محتوا در سه ‌مرحله

دکتر جبلی در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم مطرح کرد

اجرای طرح تحول محتوا در سه ‌مرحله




پیمان جبلی، رئیس رسانه‌ملی در این مراسم از توجه به محتوا ضمن بهبود کیفیت فنی گفت. همین موضوع را محور قرار دادیم و در پایان مراسم از او درباره دستورکاری که در این خصوص ایجاد شده‌است، پرسیدیم.‌
 شما از ابتدای حضور خود در پست ریاست سازمان صدا و سیما، تاکید بر محتوای درست داشتید، حتی در برخی موارد این تاکید شما به تعمق بیشتر برخی پروژه‌های تلویزیونی و سریال‌ها برای رسیدن به فیلمنامه‌ای بهتر انجامید. به طور مشخص اکنون چه دستوری برای تولید برنامه‌ها و سریال‌ها دارید و به لحاظ محتوا اوضاع بر چه منوالی پیش می‌رود؟
از ابتدای حضورم در ریاست رسانه‌ملی بر ارتقای کیفی و محتوایی تولیدات تاکید داشتم و تاکنون دوستان برای اصلاح فرآیند تولید در سیما زحمات زیادی کشیده‌اند. آسیب‌شناسی‌هایی در دوره‌های مختلف و این دوره انجام شده‌است و با استفاده از دیدگاه‌های کارشناسان و همکاران پیشکسوت در حوزه سیما، در مجموع به راهکاری دست خواهیم‌یافت تا با تمرکز و دقت بیشتر در سر زنجیره تولید، بتوانیم تولیدات را از بدو شکل‌گیری ایده و طرح، مورد توجه و دقت  بیشتر قراردهیم.
سعی داریم راهکارهای دست‌یافته را با راهبردها و سیاست‌های کلانی که پازل کلی محتوایی رسانه ملی را شکل می‌دهد، تطبیق دهیم. نواقص را پر کنیم و تا رسیدن روی آنتن به محتوا جهت دهیم.
این روند قرار است در اصلاح فرآیند تولید اجرا شود. در این دوره شاید سه مرحله را پشت سر گذاشتیم یا در مرحله سوم هستیم. مرحله اول، اصلاح تولیداتی بود که برای نیمه‌دوم سال ۱۴۰۰، عید نوروز و ماه مبارک رمضان آماده می‌شد. در حد امکان بررسی‌های دقیق با همکاری معاون محترم سیما و مدیران شبکه‌ها و سیمافیلم روی سریال‌ها انجام شد و این سریال‌ها روی آنتن رفت.
مرحله دوم سریال‌هایی است که برای سال ۱۴۰۱ تهیه و تدوین شده‌بود. در این مرحله فرصت بیشتری وجود داشت تا سریال‌ها بازنگری شود و اگر لازم است اصلاحی صورت گیرد و تکمیل شود تا برای سال ۱۴۰۱ به نقطه تحول مدنظر نزدیک شویم.
 امیدواریم با نهایی‌شدن مسیر تغییر یا اصلاح فرآیند تولید، بتوانیم در تولید سریال و برنامه‌سازی که برای نیمه‌دوم 1401 و سال آینده شاهد آن خواهیم‌بود به رویکردهای تحولی مدنظر نزدیک شویم.
 ما اولویت خود را تحول در حوزه محتوا قرار دادیم، بعد تحول در رویکرد و در مرحله سوم تحول در ساز و کار را در دستور کار قرار دادیم. امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تحول در رویکرد
و محتوا باشیم.