اعداد روز

اعداد روز

سرهنگ علی همه‌خانی، معاون آموزش‌وفرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ می‌گوید: وقتی به آمار تصادفات فوتی پایتخت نگاهی تحلیلی داشته باشیم، متوجه می‌شویم که بیش از ۴۶درصد از تصادفات فوتی پایتخت به گروه سنی ۳۰ تا ۶۰ سال مرتبط می‌شود که عموما پدر و سرپرستان خانواده هستند و طبیعتا با این حادثه روند زندگی وابستگان آن فرد دچار اختلال بسیاری می‌شود.

حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در شصت‌ویکمین جلسه شورای شهر تهران درباره قرارگاه اجتماعی مسکن اظهار کرد: تهران نیازمند ۱۵۰هزار مسکن است و انجام این کار از مشکلات شهرداری تهران خواهد کاست و ۸۰درصد تهرانی‌ها زیر خط فقر مسکن هستند. ۳۴درصد جامعه تهران یک خانوار و دو خانوار و ۴۳درصد تهرانی‌ها مستأجر هستند این در حالی است که آمار مستأجرنشینی در کشور ۲۵درصد است.

براساس اطلاعات منتشرشده در سامانه کدال، میزان صادرات برق کشور در سال 1399، مصرف نجومی برق توسط پرمصرف‌های بخش‌خانگی، سالانه کشور را از درآمد 2/11هزار میلیارد تومانی ناشی از صادر نشدن برق محروم می‌کند. به این معنا که اگر مشترکان پرمصرف در الگوی تعیین‌شده از برق استفاده می‌کردند و برق مازاد مصرف‌ آنها به‌جای روشن‌کردن چلچراغ واحدهای مسکونی صادر می‌شد، زمینه کسب درآمد 11هزار و 190میلیون تومانی معادل 50درصد از کل درآمد فروش برق به داخل کشور مهیا می‌شد.