صبح صبا، حامی مستاجران

جعبه صدا

صبح صبا، حامی مستاجران

 برنامه‌های صبحگاهی حال‌و‌هوای خاصی برای شنوندگان دارد. به همین دلیل برنامه‌سازان هم به این موضوع کاملا آگاه هستند و ترجیح می‌دهند ریتم برنامه‌هایشان تند و در قالب آیتم‌های کوتاه باشد تا وقتی شنونده‌ای هنگام ترافیک یا زمانی که در خانه است با شنیدن برنامه، نفس تازه‌ای در او دمیده شود و روزش را خیلی خوب شروع کند. بنابراین برنامه‌‌سازان رادیو در برنامه‌های صبحگاهی گاهی نگاه طنز هم به موضوعات اجتماعی دارند تا لبخند را مهمان لب‌های شنوندگان کنند.یکی از این برنامه‌های صبحگاهی مربوط به رادیو صبا می‌شود که برنامه‌های زنده صبحگاهی را در قالب یک مجله پخش می‌کند تا برای مردم شنیدنی باشد. البته این برنامه با هدف اطلاع‌رسانی و شوخی با اخبار ایران و جهان همراه مخاطبان می‌شود و امروز حامی مستاجران خواهد بود و با نگاهی طنز، مشکلات مستاجران را مورد بررسی قرار می‌دهد، زیرا تعداد زیادی از مستاجران در آستانه فصل جابه‌جایی هستند.
این برنامه با نام «صبح صبا» هر روز در اولین ساعات روز با شوخی و طنز و با همراهی مخاطبان به نقد طنازانه اتفاقات سیاسی و اجتماعی روز می‌پردازد. این برنامه در کنار اطلاع‌رسانی هر روز یکی از خبرهای مهم اجتماعی و فرهنگی را به‌عنوان سوژه برنامه مطرح می‌کند و جویای نظرات مردمی درباره تصمیمات مهم مسؤولان جامعه می‌شود.
امروز «افزایش اجاره‌بها و حمایت نکردن از مستاجران و کم کردن وام ودیعه مسکن» به‌عنوان سوژه این برنامه مطرح می‌شود. البته وزارت راه‌و‌شهرسازی اعلام کرد که پیشنهاد تعیین سقف افزایش اجاره‌بها برای سال ۱۴۰۱ به دولت ارائه شده و هم‌چنین وام کمک ودیعه مسکن تا سقف ۶۰ میلیون تومان در شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده‌است؛ این در حالی است که سال گذشته سقف وام ۷۰ میلیون تومان بود و البته در دو سال اخیر تنها ۵ درصد مستاجران وام را دریافت کرده‌اند. حال باید دید چه اتفاقاتی برای مستاجران می‌افتد. مخاطبان با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۰۱۰۵۵ و تماس با شماره ۲۲۴۵۳۰۴۳ می‌توانند در این برنامه تعامل داشته باشند. برنامه صبح صبا از شنبه تا چهارشنبه به سردبیری امیر اکبری و تهیه‌کنندگی محمدحسین خسروجردی و با اجرای محمدرضا قلمبر پخش می‌شود.