بزرگداشت خیام  در «دفتر بهار»

بزرگداشت خیام  در «دفتر بهار»

تعدادی از بزرگان فرهنگ و ادب در تقویم، روزی را برای خود دارند. روزی که به گرامیداشت آنان اختصاص دارد و رسانه‌های مختلف سعی می‌کنند با محوریت آنان برنامه‌سازی کنند. رادیوصبا هم برای گرامیداشت روز حکیم عمر خیام در برنامه ادبی «دفتر بهار» به این شاعر می‌پردازد.
دفتر بهار، عنوان یکی از برنامه‌های ادبی این شبکه است که شعار «تجلی بهار در ادبیات‌فارسی»، شعرخوانی و روایت داستان‌ها و متون ادبی با موضوع بهار را در دستورکار دارد.
این برنامه امروز به مناسبت روز بزرگداشت حکیم عمر خیام با موضوع شعرهای «سرزمین‌من» راهی آنتن می‌شود.
خیام، در سراسر جهان شناخته‌شده است ولی اگر بخواهیم کوتاه از او بگوییم: ابوالفتح‌الدین عمربن‌ابراهیم نیشابوری، مشهور به خیام، از برجسته‌ترین حکما و ریاضیدانان جهان اسلام در سال ۳۲۹ هجری‌قمری در نیشابور دیده به جهان گشود.  
وی پس از طی تحصیلات در حوزه‌های مختلف، در رشته ریاضیات و نجوم تبحر خاصی یافت و شیوه‌های‌ خاصی را در حل مسائل مختلف ابداع کرد. حکیم عمر خیام به‌دلیل تبحر و دانش عظیمی کـه در این دو علم به‌دست‌آورده‌بود، ملکشاه سلجوقی او را به سوی دربار فراخواند و بر صدر نشاند.  در این برنامه رادیویی، امیرحسین مدرس با لحن دلنشین، اشعاری از عمر خیام تقدیم مخاطبان می‌کند و به روایت داستان‌های زیبای بهاری می‌پردازد.  دفتر بهار هر روز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 13 و 30 دقیقه به تهیه‌کنندگی مژگان فرزین و اجرای امیرحسین مدرس راهی آنتن صبا می‌شود.