خبر

خبر

نان کارتی این‌بار در قزوین
مجید رحمانی، معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین: فروش نان با کارتخوان‌های هوشمند در نانوایی‌های قزوین به‌عنوان دومین استان به‌شکل آزمایشی (پایلوت) کلید خورد. در قالب این طرح، شهروندان باید برای خرید نان از کارت‌های بانکی خود استفاده کنند و امکان پرداخت وجه نقد وجود ندارد.
در این طرح، نانوایان آرد را با نرخ آزاد تهیه و خریداری می‌کنند و مابه‌التفاوت هزینه آن به‌ازای خریدی که مردم از آنها داشته‌اند، از سوی دولت به حساب نانوایی‌ها واریز می‌شود. در هفته اول اجرای این طرح نواقص و مشکلات احتمالی ارزیابی خواهد شد تا برای رفع آنها اقدام شود.

توزیع گوشت برای کاهش قیمت 
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور طی نامه‌ای به سازمان مدیریت میوه‌و‌تره‌بار شهرداری تهران درخواست کرد برای توزیع مستقیم گوشت در تهران، 15 غرفه در اختیار قرار دهد. در این نامه آمده است: «به دستور وزیر جهاد کشاورزی در خصوص توزیع مستقیم تولیدات از طریق تشکل‌های تخصصی به منظور کاهش قیمت گوشت قرمز و حذف دلالان، این اتحادیه در نظر دارد جهت توزیع گوشت قرمز به صورت مستقیم در 15 غرفه از غرفه‌های اصلی سازمان میادین میوه‌و‌تره‌بار تهران اقدام کند، لذا خواهشمند است در خصوص واگذاری این غرفه‌ها اقدام نمایید».