رقابت در تیم‌ملی را دوست دارم

اللهیار صیادمنش در گفت‌وگو با «جام‌جم»:

رقابت در تیم‌ملی را دوست دارم

 در خط حمله تیم‌ملی ترافیک سنگینی وجود دارد. مهاجم‌های خوبی برای حضور در ترکیب دندان تیز کرده‌اند. سردار آزمون و مهدی طارمی ایده‌آل‌ترین زوج برای هجوم به دروازه حریفان هستند اما در کنار آنها بازیکنانی چون علی علیپور و اللهیار صیادمنش هم حضور دارند. اسکوچیچ برای انتخاب مهاجمان تیم‌ملی سرگیجه گرفته اما  این شانس خوب را دارد که هر زمان بخواهد خط حمله را تقویت کند. 

رقابت را دوست دارم
صیادمنش یکی از مهاجمانی است که در سال‌های گذشته پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته است. او حالا الماس خط حمله باشگاه هال‌سیتی است و انگلیسی‌ها نمی‌خواهند او را از دست بدهند. اللهیار درباره ترافیک در خط حمله تیم‌ملی می‌گوید: «فقط در این پست ترافیک نداریم. الان 30 بازیکن در اردوی‌ تیم‌ملی هستند و در تمرین حاضر می‌شوند. هر کدام از ما سعی می‌کنیم بهترین کیفیت را از خود نشان دهیم. تلاش همه این است بتوانند با هماهنگی کامل با تیم برسند. قطعا وجود رقابت می‌تواند کیفیت همه بازیکنان را بالاتر ببرد. من هم رقابت کردن را دوست دارم.» 
 نباید عقب بیفتیم
مهاجم تیم‌ملی مخالف کسانی است که از همین حالا تیم‌ملی را صعود‌کننده به مرحله دوم جام‌جهانی می‌دانند. صیادمنش معتقد است دیدارهای سختی در انتظار تیم‌ملی است: «ولز هم به گروه ما آمد و الان همه چیز مشخص است. البته به نظر من فرقی نمی‌کرد از بین اوکراین، اسکاتلند و ولز کدام بیاید. هر سه تیم قدرتمند هستند.
 معتقدم تمام تیم‌هایی که به جام‌جهانی آمده‌اند مدعی هستند. قدرت زیادی دارند و می‌توانند شگفتی‌ساز شوند. همین حالا درباره تیم‌ملی ایران چنین حرف‌هایی می‌زنند. ما هم دوست داریم شگفتی‌ساز شویم. بهترین‌ها به جام‌جهانی می‌آیند و ما هم باید بهترین باشیم.»
اللهیار اشاره‌ای به بازی اخیر انگلیس می‌کند: «فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. چند شب پیش انگلیس در لیگ ملت‌های اروپا به مجارستان باخت. این برای آنها هم زنگ خطر بود. تیمی می‌تواند در جام‌جهانی موفق باشد که با آمادگی کامل جسمانی، ذهنی و فنی بیاید. در این مسیر بازی‌های تدارکاتی بسیار اهمیت دارد. ما هم هرچه تدارک بهتر و بازی‌های دوستانه قوی‌تری داشته باشیم، در جام‌جهانی کامل‌تر و بهتر خواهیم بود. باید از هر لحاظ خودمان را برای این مسابقات سخت آماده کنیم. همه با قدرت می‌آیند و ما نباید از رقبا عقب بیفتیم.» 
 اردوی بعدی تیم‌ملی
صیادمنش هم یک فرمول مشخص برای آماده‌سازی تیم دارد، همان فرمول همیشگی: «ما به بازی‌های خیلی خوب نیاز داریم. وقتی با تیم‌های قوی بازی کنید، محک می‌خورید و آماده حضور در تورنمنتی مثل جام‌جهانی می‌شوید. به ما اعلام شد که صد درصد با تیم الجزایر بازی خواهیم کرد. امیدوارم این مسابقه هم مثل بازی‌های دیگر لغو نشود. غیر از اردوی فعلی یک اردو هم در شهریورماه داریم که برای ما بسیار مهم است چون آخرین اردوی تیم‌ملی قبل از جام‌جهانی است. یعنی اگر می‌خواهیم کاری کنیم باید از الان تا شهریورماه انجام دهیم. مسؤولان باید از همین الان دنبال کارهای اردو باشند و بازی تدارکاتی خوب برگزار کنیم. ما باید با تمام قوا کارمان را جلو ببریم و بهترین عملکرد را داشته باشیم.» 

سعید اکبری  - گروه ورزش