نسخه Pdf

تابستان پول‌ساز

تابستان پول‌ساز

انقلاب صنعتی باعث شد که مسیر مستقل شدن انسان‌ها از پول در‌آوردن رد شود. به همین علت ما برای مستقل شدن باید کار کنیم تا پول در بیاوریم. با کار کردن در نوجوانی می‌توان برای دوره‌ای محدود یک استقلال نسبی برای خود ایجاد کرد. بنابراین سرویس فوت و فن این هفته به بررسی راه‌هایی پرداخته است که می‌توان با آنها به پول رسید. یادتان نرود که انتخاب یک شغل موقت باید همسو با اهداف، شرایط و توانایی شما باشد و رضایت والدین شما از آن شغل، اجباری است. پس این شما و این هم راه‌هایی برای پولدار شدن در تابستان.

تدریس
ماهر بودن در یک حیطه درسی یا یک مهارت خاص می‌تواند شما را تبدیل به یک استاد جوان در تابستان کند. 
یادتان باشد شما باید برای تدریس یک موضوع به اندازه کافی دانش داشته باشید.

طراحی سایت
در عصر اینترنت، سایت‌ها حرف اول را در معرفی شرکت‌ها می‌زنند؛ پس بدون شک طراحی سایت یکی راه خوب برای پول تو جیب زدن است اما خب می‌دانید که قبل از تدریس طراحی سایت باید تعلیم طراحی سایت ببینید!

گرافیک 
مسائل مربوط به صفحه‌بندی، تدوین فیلم و عکس می‌تواند روش خوبی برای در‌آمدزایی باشد. اگر کار کردن با این نرم‌افزار‌ها را بلد نیستید، از همین تابستان برای آموزش آنها برنامه‌ریزی کنید. نرم‌افزار‌هایی مثل فتوشاپ، ایندیزاین و... .

خدمات کامپیوتر و موبایل
اگر روش تعمیر و نگهداری این دو را یاد بگیرید با بازار گسترده‌ای رو‌به‌رو می‌شوید که می‌تواند سهم زیادی از آن را برای خود بردارید. فقط باید سعی کنید مثل بعضی‌ها سر مشتری را شیره نمالید. چون شیره، چرب است و باعث ریزش مو می‌شود!

سئو
سئو مجموعه کارهایی است که برای ‌به دست آوردن جایگاه بهتر در صفحه جست‌و‌جوی گوگل انجام می‌شود. از آنجا که امروز هر شرکتی دغدغه دیده شدن دارد، شما می‌توانید برای مهارت خود، به راحتی کارفرما پیدا کنید.

پیک دوچرخه‌ای (ویژه پسران)
پیک دوچرخه‌ای در تابستان برای پسر‌ها می‌تواند مصداق هم فال و هم تماشا باشد. البته یادتان نرود برای گرمازده نشدن باید آب زیادی بنوشید و از سایه حرکت کنید.

پخش تراکت (مجدد ویژه پسران)
تراکت‌های تبلیغاتی همچنان طرفداران خاص خودشان را دارند. شغل تقریبا کم‌دردسری است، فقط دقت داشته باشید اگر عابری نخواست برگه شما را بگیرد، دنبالش نکنید و روی اعصابش معلق نزنید!

کار در کارواش (باز هم ویژه پسران)
کار کردن در کارواش یک چیزی در مایه‌های آب بازی کردن خودمان است البته در این بازی آب هدر نمی‌رود که هیچ، پول هم می‌شود، گرفت. روپوش بپوشید که کفی نشوید.

شاگرد مغازه (ویژه پسران)
فروشندگی در مغازه‌های متفاوت یکی از راه‌های درآمدزایی است اما علاوه بر آن می‌توانید از تجربه کار‌آموزی در نجاری، آرایشگاه، خیاطی و هر جای دیگری که علاقه و استعدادش را دارید نیز لذت ببرید.

طراحی و تولید اکسسوری و جعبه کادو (بالاخره ویژه دختران)
طراحی و تولید انواع اکسسوری و جعبه کادو علاوه بر این‌که می‌تواند برای شما درآمد‌زایی داشته باشد، شما را از دردسر‌های خرید کادو نیز رها می‌کند.

عروسک‌سازی (دخترانه)
یکی از فعالیت‌های جذاب و درآمد‌زا می‌تواند عروسک‌سازی باشد. شما با خلق کردن یک عروسک می‌توانید رویاهای یک کودک را بسازید و مقداری هم پول به جیب بزنید. 

شمع‌سازی (برای دخترها)
این روز‌ها کار و کاسبی‌هایی مانند شمع‌سازی را سکه کرده است. شما می‌توانید قسمتی از این بازار را برای خودتان بردارید. به آن بازار که عرض شد، فنک‌شویی هم می‌گویند!

صابون‌سازی (مجدد برای دختران)
صابون‌های مختلف با عطر و خواص گوناگون می‌تواند برای آدم‌های متفاوت جذاب باشد. شما می‌توانید با تولید صابون‌ها در طرح و حجم‌های متفاوت ،صاحب برند شخصی خود شوید.

 فروش هنر دستی (ویژه دخترخانم‌ها)
هنر دستی در شهر‌های متفاوت ایران می‌تواند به خودی خود راهی برای ورود به بازار سوغاتی و وسایل تزئینی باشد. کمی به اطراف خود نگاه کنید، شاید یک منبع درآمدزایی سنتی و بومی پیدا کنید.

امیرعلی حبیبی