مجتبی جباری در نزدیکی استقلال

به ساپینتو پیشنهاد دادند

مجتبی جباری در نزدیکی استقلال

مجتبی جباری، چهره محبوب طرفداران استقلال به کادر فنی این تیم نزدیک شد. او که سال‌ها برای آبی‌ها به میدان می‌رفت و با آن ظرافت بازی‌سازی‌اش در میانه میدان طنازی می‌کرد، علاقه زیادی به مربیگری دارد. جباری بعد از خداحافظی از فوتبال تصمیم گرفت دوره‌های مربیگری را سپری کند. او کار مربیگری را از باشگاه گل‌گهر سیرجان و دستیاری بگوویچ آغاز کرد. سپس به باشگاه نساجی رفت و در آنجا هم فعالیت کرد و از سال گذشته، دوباره از نیمکت‌های لیگ‌برتر فاصله گرفت. جباری سپس در یک شبکه اینترنتی همراه با علی کریمی ظاهر شد و بیشتر به تحلیل مسابقات و اتفاقات پرداخت.

جباری البته در گذشته هم گزینه مربیگری استقلال بود. در دوره حضور شفر در استقلال، مجتبی با این مربی جلساتی برگزار کرد. ماحصل این جلسات، تاکید مرد آلمانی به همکاری با جباری بود. حتی در این زمینه جلسه‌ای با فتحی، مدیرعامل وقت استقلال برگزار کرد و خواهان اضافه شدن این مربی به کادرش شد. از آنجا که مجتبی در دوران حضور در فوتبال چهره‌ای معترض بود و تاب سکوت مقابل ضعف‌ها را نداشت، از فتحی نمره ردی گرفت تا نتواند دستیار شفر شود. 
حالا به نظر می‌رسد مدیران باشگاه استقلال علاقه زیادی دارند تا جباری را کنار دست ریکاردو ساپینتو بنشانند چراکه اعتقاد دارند او کاریزمای لازم را برای تبدیل شدن به یک مربی بزرگ دارد. جباری در این مدت مذاکراتی با باشگاه داشته و این را یکی از مسؤولان استقلال هم تایید می‌کند: «نظر این بوده که مجتبی دستیار ساپینتو شود و به زودی تکلیف مشخص می‌شود.»  خود جباری هم در گفت‌‌و‌گو با نزدیکانش حضور احتمالی در استقلال را رد نکرده است. این مربی به زبان انگلیسی هم تسلط دارد و به راحتی می‌تواند با ساپینتو و دستیارانش ارتباط برقرار کند. رابطه او با اکثر بازیکنان استقلال هم خوب است و از این بابت مشکلی ندارد.  معمولا مربیان خارجی که به ایران می‌آیند، علیه مربیان داخلی موضع دارند، به این دلیل که آنها را یک خطر می‌بینند. به همین دلیل آنها همواره حساسیت زیادی در انتخاب دستیاران‌شان دارند.