2بار ببریم تا جزو 8تیم باشیم

2بار ببریم تا جزو 8تیم باشیم

دو هفته از رقابت‌های لیگ ملت‌های 2022 والیبال را پشت سر گذاشتیم و هم اکنون در بین 10تیم اول این رقابت‌ها هستیم. جایگاه ایران هشتم است و به نظر من تا الان نتیجه قابل‌قبولی از سوی تیم‌ملی والیبال ایران است. 

در تیم‌ملی شاهد فعالیت کادر فنی جدید تیم‌ملی بودیم. قبل از آغاز به کار رسمی تیم‌ملی در این دوره سه بازیکن تیم هم مصدوم شدند. این اتفاقات مقداری  روی روند آماده ‎سازی تیم جهت حضور در رقابت‎ها تاثیر گذاشت و باعث شد تیم‌ملی نتواند آن طور که باید و شاید و با تمام قوا شایستگی‎ها و توانمندی‎های خود را به نمایش بگذارد. اما تیم به مرور زمان و در هفته دوم رقابت ‎ها که در بلغارستان برگزار شد به وضعیت بهتری رسید.
ارزیابی‎های فنی هفته نخست نشان داد تیم در اکثر قسمت ‎ها دچار اشکال است. این اشکالات در حمله، سرویس، پاس و دفاع روی تور بود. اما در هفته دوم ملی‌پوشان پیشرفت کردند و به عملکرد قابل قبولی رسیدند.  قطعا با ادامه همین روند می‎توانیم بازی‌های بهتری در هفته سوم به نمایش بگذاریم، درست مانند زمانی که در برابر تیم قدرتمند آمریکا در هفته دوم خوب ظاهر شدیم و توانستیم این تیم بدون شکست را ببریم. ما صدرنشین رقابت‌ها را بردیم و قطعا اگر در هفته سوم با همین شرایط پیش برویم نتایج بهتری هم به دست می‌آوریم. هفته سوم هفته نتیجه‌گیری تیم‌هاست. در دو هفته نخست تیم‌ها به آماده‌سازی بازیکنان خود و هماهنگی بین آنها دقت داشتند ضمن اینکه سعی می‌کردند از تیم‌های رقیب اطلاعات انفرادی و تیمی به دست بیاورند. هفته سوم زمانی است که دیگر همه تیم‌ها با آگاهی و شناخت بیشتری مقابل حریفان خود به میدان می‌روند. ما هفته دوم آمریکا را بردیم و این هفته هم می‌توانیم دست به کارهای بزرگ بزنیم. به نظر من اگر از چهار بازی باقی مانده بتوانیم دو بازی را ببریم می‌توانیم جزو چهار تیم برتر رقابت‌ها باشیم.

فرهاد نفرزاده -  کارشناس والیبال