خبری برای مشترکان پرمصرف آب در تهران

خبری برای مشترکان پرمصرف آب در تهران

فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب: وزارت نیرو طرح مقابله با مشترکان پرمصرف تهران را با سیاست اخطار و قطع آب پیش گرفته، این طرح در سایر کلانشهرها نیز در مرحله صدور اخطار بوده است و اگر مشترکان بدمصرف به روال مصرف خود ادامه دهند، ممکن است به قطعی آب منجر گردد، در بخش اداری نیز مقررات سختگیرانه‌ای در دستور کار قرار داده شد که به رعایت مصرف منجر گردید و به اهداف خوبی دست یافتیم.

سه دسته مشترک خوش‌مصرف، پرمصرف و بدمصرف وجود دارد که مشترکان خوش‌مصرف کمتر از ۲۰درصد قیمت تمام‌شده آب را پرداخت می‌کنند و مشترکان پرمصرف و بدمصرف با افزایش پلکانی تعرفه، شامل جریمه می‌شوند. 
الگوی مصرف برای هر مشترک در کشور به طور متوسط ۱۵متر مکعب در ماه تعریف شده که اگر مصرف تا ۳۰متر مکعب برسد، مشترک جزو مشترکان پرمصرف و بالای این میزان مشترک جزو بدمصرف‌ها به حساب می‌آید. به دنبال این هستیم که ابزارهای کنترلی بیشتری را برای پر مصرف‌ها لحاظ کنیم تا میزان مصرف آب آنها کاهش یابد. 
از طرفی اقدامات در حوزه فرهنگسازی و تبیین روش‌های درست مصرف آب به‌طور جدی دنبال می‌گردد، قطعی آب به‌عنوان اولویت آخر است و ترجیح وزارت نیرو ترغیب مردم عزیز برای رعایت الگوی مصرف است.