شکست دایناسورها در سرزمین اژدها

شکست دایناسورها در سرزمین اژدها

تحلیلگران اقتصادی سینما همراه با منتقدان سینمایی از قرارگرفتن دو فیلم بومی در جدول گیشه نمایش سینماهای چین بسیار خوشحالند و آن را گام مهمی در جهت تقویت صنعت سینمای داخلی ارزیابی کرده‌اند. با وجود اکران عمومی اکشن جنایتکارانه جدید «کارآگاه علیه کارآگاهان» و افتتاحیه خوب آن، «ستاره‌ها را روشن‌کن» توانست در سومین هفته نمایش عمومی خود در این کشور دور آسیا صدرنشینی جدول گیشه نمایش را حفظ کند. به نوشته رسانه‌های داخلی، جذابیت فیلم‌های بومی و استقبال بالای تماشاگران از آنها، محصولات پرسروصدای هالیوودی را گوشه‌نشین کرده است.

کارآگاه علیه کارآگاهان در حالی در سه روز نخست نمایش عمومی موفق به فروش خوب 23میلیون دلاری شد که ستاره‌ها را روشن‌کن توانست با فروشی 28میلیون دلاری کرسی اول جدول گیشه را برای خود حفظ کند. با توجه به فروش کلی 61میلیون دلاری تولیدات بومی در سه روز پایانی هفته، اهل فن می‌گویند صنعت سینمای چین باید چنین موفقیت بسیار خوبی را جشن بگیرد. از زمان تعطیلات سال نوی چینی در فوریه گذشته، این بهترین آخر هفته صنعت سینمای چین در سه سال اخیر و دوران کرونا بوده است.
 فروش اندک «دنیای ژوراسیک»
در کارآگاه علیه کارآگاهان، شان لائو، بازیگر محبوب هنگ‌کنگی در قالب پلیس بازنشسته‌ای ظاهر می‌شود که برای پیداکردن و به‌دام‌انداختن یک قاتل زنجیره‌ای خطرناک و بی‌رحم، دوباره به همکاران سابق خود می‌پیوندد. فروش بسیار پایین شش‌میلیون دلاری اکشن هالیوودی «دنیای ژوراسیک: قلمرو» در مقایسه با فروش بالای دو فیلم چینی، نکته‌ای است که مورد توجه تحلیلگران اقتصادی و رسانه‌های چینی قرار گرفته است.
فروش آن ستاره‌ها را روشن‌کن در هفته دوم بیشتر از افتتاحیه‌اش بود و تماشاگران در سه روز آخر هفته قبل مبلغ 44میلیون دلار برای دیدن آن پرداخت کردند. این در حالی است که فروش افتتاحیه فیلم 32میلیون دلار بوده و در هفته دوم شاهد افزایش 40درصدی فروش است. این درام خانوادگی در هفته سوم البته شاهد کاهش 40درصدی استقبال بود که امری طبیعی به نظر می‌رسد.
بااین‌حال، فروش 17 روز اول ستاره‌ها را روشن کن به 178میلیون دلار رسیده و اهل فن که آن‌را به‌عنوان یک بلاک‌باستر چینی معرفی کرده‌اند، پیش‌بینی فروش کلی 300میلیون دلاری برایش می‌کنند. لیو جیانگ، فیلمساز معروف و موفق چینی کارگردانی این ملودرام خانوادگی را به عهده دارد و داستان آن درباره فیلمساز خلافکاری است که در مراسم خاکسپاری یکی از عزیزانش با دخترک یتیمی آشنا می‌شود. این آشنایی باعث دوستی دو طرف شده و تغییرات شگرفی در زندگی هر دو ایجاد می‌کند./ باکس آفیس

کیکاوس زیاری - گروه فرهنگ و هنر