راجر فدرر در اندیشه بازنشستگی

راجر فدرر در اندیشه بازنشستگی

مرد شماره یک سابق تنیس جهان که این هفته برای اولین‌بار از سال ۱۹۹۷ از بین ۱۰۰۰نفر برتر رده‌بندی تنیس خارج شد گفته است دیگر نیازی به تنیس ندارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسکای اسپورت، راجر فدرر برنده ۲۰ گرند اسلم و مرد شماره یک سابق جهان مدت‌هاست به دلیل مصدومیت از صحنه ورزش دور است. این تنیسور ۴۰ ساله به نظر می‌رسد به پایان دوران ورزشی خود رسیده است. 
او در صحبت‌هایی درباره آینده خود و کناره‌گیری از دنیای حرفه‌ای تنیس گفت:‌ من عاشق برنده شدن هستم اما اگر دیگر نمی‌توانید با همه به طور مساوی رقابت کنید، بهتر است دست از کار بکشید. فکر نمی‌کنم به تنیس نیاز داشته باشم. چیزهای کوچکی در زندگی هستند که مرا خوشحال می‌کند مثلا وقتی پسرم کاری را درست انجام می‌دهد و وقتی دخترم با نمره خوب به خانه می‌آید. من می‌دانم که همیشه قرار نیست تنیسور باقی بمانم و یک ورزشکار باشم و اشکالی هم ندارد. بهتر است در هر مرحله از زندگی لذت ببریم و کار درست را انجام دهیم.
فدرر از ژوئن ۲۰۲۱ که در مرحله یک چهارم نهایی ویمبلدون شکست خورد، در زمین حضور نداشته است. این تنیسور گفت: برای من خیلی عجیب بود که امسال در ویمبلدون بازی نکردم و آن را از تلویزیون تماشا کردم زیرا از سال ۱۹۹۸، هر سال آنجا بودم. این تنیسور سوئیسی قرار است برای جام لیور در سپتامبر یا یک ماه بعد برای تورنمنت تنیس در بازل به زمین مسابقه بازگردد.