کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

شکار زنان در سایت همسریابی برای کلاهبرداری
دکتر قلابی که با شکار زنان در سایت‌های همسریابی از آنها برای کلاهبرداری‌های خود سوء‌استفاده می‌کرد، در دام پلیس گرفتار شد.به گزارش خبرنگار «جام‌جم»، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل و با شکایت چند خانم که قربانی کلاهبرداری مردی در سایت همسریابی شده بودند در دستور کار پلیس قرار گرفت. در بررسی‌ها مشخص شد، شکات در سایت همسریابی با مردی آشنا شدند که خود را دکتر معرفی کرده بود. یکی از زنان در شکایت خود گفت؛ متهم پس از آشنایی اعتماد مرا جلب و عنوان کرد قصد ازدواج با من را دارد. او کارت بانکی مرا گرفت تا برایم حساب ارزی افتتاح کند و من با  آن سرمایه‌گذاری کنم. چند روز بعد افرادی با من تماس گرفته و مدعی شدند به بهانه فروش شترمرغ با مواد اولیه پلاستیک از آنها کلاهبرداری کرده‌ام. وقتی با آنها صحبت کردم، متوجه شدم دکتر قلابی از افراد مختلف کلاهبرداری کرده و این پول‌ها را به حساب من واریز و تلفنش را خاموش کرده است.سرهنگ فرج شجاعی، رئیس پلیس آگاهی استان فارس در تشریح این پرونده اظهار داشت: با افزایش شکایت‌ها، ماموران کلانتری 31 جنت تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند کلاهبردار 35‌ساله را در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و دستگیر کنند. متهم در بازجویی اولیه به 100 میلیارد ریال کلاهبرداری از حدود 400 نفر اعتراف کرد که تا‌کنون 60 نفر از شکات برای پیگیری به کلانتری مراجعه کرده‌اند.وی با بیان این‌که در بازرسی از کیف‌دستی متهم سه قطعه کارت شناسایی شرکت ملی نفت، کارت هلدینگ بازرگانی تجاری، تعدادی کارت به نام‌های افراد مختلف، اوراق از قبیل اقرارنامه، تعهدنامه، چهار دستگاه گوشی تلفن‌همراه و تبلت و چک‌های بانکی کشف شد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت بررسی دقیق‌تر و کشف سایر کلاهبرداری احتمالی روانه دادسرا و سپس تحویل پلیس آگاهی استان شد.

افشای راز خواهرکشی پس از 11سال 
فرمانده انتظامی شهرستان قرچک از افشای راز یک فقره قتل پس از 11سال و دستگیری فردی که در جریان یک اختلاف خانوادگی خواهر خود را به قتل رسانده بود، خبر داد.وی در تشریح ماجرا گفت: درپی وقوع قتل مشکوک دختری جوان در سال1390 و به دلیل ناکافی بودن شواهد، ادله و نبود سرنخ‌های کافی،  پرونده به صورت راکد باقی مانده بود. پس از پیگیری‌های فراوان خانواده مقتول در این 11سال و در جریان رسیدگی‌های مختلف پرونده در پزشکی قانونی و مراجع ذی‌صلاح،  ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرچک به پسر خانواده مشکوک شده و با تحقیقات بیشتر به سرنخ‌هایی درباره قتل خواهر توسط برادر دست یافتند. درنهایت متهم دستگیر شد که در ادامه تحقیقات اعتراف و گفته بود در سال 1390، درپی یک اختلاف خانوادگی خواهر خود را به قتل رسانده است.

بازداشت عامل قتل برادر عبدالباقی
عامل اصلی قتل مجید عبدالباقی، برادر مالک ساختمان فروریخته متروپل آبادان بازداشت شد.  به گزارش مرکز رسانه و روابط‌عمومی دادگستری استان خوزستان، صادق جعفری چگنی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان دراین باره گفت: با پیگیری قضایی و با تلاش معاونت آگاهی خوزستان، عامل قتل مجید عبدالباقی، برادر حسین عبدالباقی مالک و متهم اصلی پرونده متروپل در مخفیگاه خود در شهرستان کارون بازداشت شد. مجید عبدالباقی اول مرداد امسال و به‌دنبال وقوع یک‌فقره تیراندازی با سلاح جنگی در منطقه امیری شهرستان آبادان به قتل رسید.