تکلیف کانون پرورش فکری هفته آینده روشن می‌شود

مدیرعامل خبر داد:

تکلیف کانون پرورش فکری هفته آینده روشن می‌شود

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تعیین تکلیف کتابخانه‌های این نهاد فرهنگی طی هفته آینده خبر داد.

حامد علامتی با اشاره به موضوع ادغام کتابخانه‌های کانون پرورش فکری در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت:‌این پیشنهاد اولیه است و هیچ جا تایید و تصویب نشده است،بعد از پیشنهاد و وصول شدن از ما نظر خواستند و ما هم با ادله،‌ منطق‌، مدارک و مستندات و ادله‌های حقوقی و ماهیتی مخالفت شدید خود را از هم جانب کانون پرورش فکری و هم از طرف شخص وزیر آموزش و پرورش رسما اعلام کردیم. در تلاشیم با ادله منطق و استدلال این موضوع را طی هفته‌های آینده منتفی کنیم.
 وی ادامه داد:‌ این دوستان دنبال یکپارچه‌سازی موضوع کتابخانه‌های عمومی بودند که کانون پرورش فکری هم یکی از این موارد بود. ما گفتیم اساسنامه کانون چنین اجازه‌ای نمی‌دهد. اساسنامه مصوب شورای انقلاب1359، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی است. به لحاظ ماهیتی ما متولی کتابخانه کودک و نوجوان هستیم. به‌‌عبارتی ما کتابخانه تخصصی هستیم و کتابخانه تخصصی با کتابخانه عمومی تفاوت ماهوی دارد.  
علامتی با اشاره به مخالفت شدید وزیر آموزش و پرورش و نامه‌نگاری در این خصوص گفت: نگاه سرمایه گذاری فرهنگی ارتقای نسل‌های آینده مهم است که سود این سرمایه‌گذاری خواهد بود و امروز نگاه ما همین است.کانون هم از دولت می‌تواند بودجه بگیرد و هم خودش درآمد دارد.
وی افزود:‌ هفته آینده جلساتی در کمیسیون مربوط در دولت تشکیل خواهد شد که ما هم حضور پیدا کرده و دلایل مخالفت خود را بیان خواهیم کرد. امیدواریم این موضوع منتفی شود./ تسنیم