ورود دستگاه قضا به چالش کم‌آبی در کشور

ورود دستگاه قضا به چالش کم‌آبی در کشور

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه از ورود دستگاه قضا به مشکل کم‌آبی و برخورد با چاه‌های غیرمجاز خبر داد.  اصغر جهانگیر گفت: در حوزه کم‌آبی بخش‌های مختلف قوه‌قضاییه به‌ویژه معاونت‌های پیشگیری درحال پیگیری هستند تا اگر در منطقه‌ای از انشعابات یا چاه‌های غیرمجاز استفاده می‌شود به مراجع مربوط اعلام شود تا برخورد لازم صورت گیرد.

وی درباره نحوه برخورد با چاه‌های غیرمجاز توضیح داد: در حال حاضر معاونت‌های پیشگیری در دادگستری‌های سراسر کشور با همکاری دادستان‌های مراکز استان‌ها در حال پیگیری برای شناسایی چاه‌های غیرمجاز و مسدود کردن آنها هستند تا امکان سوءاستفاده از این چاه‌ها در آینده فراهم نشود. همچنین با پر کردن این چاه‌های غیرمجاز می‌توانیم به بحران فرونشست کمک کنیم و این یکی از حلقه‌های مفقوده‌ای بوده که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است.
به‌گفته معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه در کنار اقدامات این قوه، سازمان آب نیز باید درخصوص توزیع آب مدیریت بهینه‌ای را در دستور کار قرار دهد تا آب به جاهایی که اولویت ندارد، سرازیر نشود. همین‌طور در بحث فاضلاب و بازیافت آب باید کار جدی صورت بگیرد. / ایلنا