۱۲سال کار تاریخی نداشتم

۱۲سال کار تاریخی نداشتم

امین زندگانی از آن دست بازیگران محسوب می‌شود که لباس شخصیت‌های متفاوت را به تن کرده است. گاهی او را در لباس افراد امنیتی دیده‌ایم و گاهی در لباس یک پدر مهربان. او علاوه بر بازی در سریال‌هایی با موضوع ملودرام‌های خانوادگی و اجتماعی در کارهای تاریخی هم بازی می‌کند. او این شب‌ها تله‌تئاتر «کاتب اعظم» را روی آنتن دارد.وی درباره اهمیت واقعه کربلا بیان کرد: واقعه کربلا و اتفاقی که در آن ظهر عاشورا رخ داد مسئولیتی است که از دوش هیچ‌کسی برداشته نمی‌شود. می‌گویند هر چیزی از خدا می‌خواهید به آن روز و آن اتفاق ربط دهید چراکه امام حسین‌(ع) با همه خانواده و داشته‌هایش وارد آن واقعه شد. همین الان اربعین را ببینید ارادتی از طرف مردم وجود دارد که در مکه نمی‌بینید. حتی اقلیت‌ها هم آن روز به کربلا می‌روند.

وی که پیش از این نقش‌های مذهبی مختلفی را در فیلم و سریال‌ها داشته است درباره ویژگی‌های مثبت و منفی بازی در این نقش‌ها گفت: در سینمایی که ما به عادت‌ها رجوع می‌کنیم این اتفاق می‌تواند منفی باشد. سینمای جهان با بازیگر مخاطب را شگفت‌زده می‌کند مثلا بازیگری که از او توقعی ندارید در یک نقش مثبت ظاهر شود به‌گونه‌ای او را گریم و هدایت می‌کنند تا در این نقش چالش‌برانگیز بازی کند. اینجا اما بیشتر کلیشه انتخاب‌های عادت شده را داریم که تا حدی برای بازیگر خطرناک است. با این حال من سعی دارم نقش‌هایم شبیه هم نشود و ثابت کنم من کلیشه نشدم و گرچه انتخابم کلیشه بوده اما هنوز می‌توانم بازی و ارائه متفاوتی داشته باشم.وی به مهر اضافه کرد: من از «ملک سلیمان» تا الان کارهای دیگر غیر تاریخی و مناسبتی هم بازی کرده‌ام. ۱۲ سالی بود کار تاریخی نداشتم و حالا فکر می‌کنم بعد از سریال کاتب اعظم، زمانی نیاز دارم تا انرژی دیگری ذخیره کنم.
بازیگر سریال «معصومیت از دست رفته» درباره تفاوت کارهای مناسبتی در فیلم و سریال عنوان کرد: داوود میرباقری یک تفاوت مهم با اکثر کارگردان‌ها دارد که وقتی در کارهای او حضور دارید خیال شما از بابت همه چیز راحت است و فقط به بازی خود فکر می‌کنید. در سریال‌های او بازیگر فشارهای کمی را تحمل می‌کند. من به دوستان می‌گویم اگر کسی در آثار میرباقری بد بازی کند مسئولیت مستقیم با خود بازیگر بوده چون از لحاظ متن، دکوپاژ، کارگردانی و... همه چیز حساب شده است و شما به‌عنوان بازیگر می‌توانید صد‌در‌صد داشته خود را جلوی دوربین هزینه کنید. فشار عجیب و غریب کار تاریخی را در پروژه‌های او حس نمی‌کنید و تمام و کمال می‌توانید در خدمت پروژه باشید.