آخرین اطلاعات از پرونده مهسا امینی

آخرین اطلاعات از پرونده مهسا امینی

رئیس پلیس پایتخت با تشریح ماجرای مهسا امینی تاکید کرد: یک تلنگر هم به این خانم زده نشد و هیچ قصوری از سوی پلیس صورت نگرفته است. ساپورت خانم امینی ایراد داشت و به همین دلیل به مقر پلیس امنیت اخلاقی منتقل شد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، با گذشت چهار روز از مرگ مهسا امینی، دختر 22ساله‌ای که بعد از انتقال به ساختمان پلیس امنیت اخلاقی پایتخت بدحال شده بود، سردار حسین رحیمی با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح دلیل انتقال مهسا به پلیس امنیت و اقدامات صورت‌گرفته برای احیای او بعد از ایست‌قلبی پرداخت و گفت: هنگامی که خانم امینی برای انتقال به ون هدایت شدند در آنجا تنها یک همکار خانم ما حضور داشت و براساس اظهارات دو خانم‌ دیگری که در ون با خانم امینی حضور داشتند همگی ساکت بودند اما او چند شوخی نیز  تا قبل از رسیدن به مقر پلیس و حضور در کلاس‌های آموزشی انجام داد. برای تشکیل کلاس‌ها نیز نیاز به پاورپوینت و آماده‌شدن استاد است. همین موضوع زمان‌بر است، چراکه نمی‌شود به‌صورت تک‌به‌تک این کلاس‌ها را برای افراد برگزار کرد. پس از برگزاری کلاس‌ها افرادی که نیاز به اصلاح ظاهری داشته باشند در تماس با خانواده و پس از انجام این اصلاح ظاهری می‌توانند از مقر پلیس بروند.
وی با اشاره به فیلم منتشرشده از لحظه ورود خانم‌امینی به مقر پلیس امنیت اخلاقی افزود: در این فیلم نشان داده می‌شود این خانم با همکار ما صحبت می‌کند، در مورد ایراد ظاهری خودشان سؤال می‌کنند که همکار ما اعلام می‌کنند ساپورتی که ایشان پوشیده‌اند، ایراد دارد. پس از این مکالمه حال وی به‌هم‌می‌خورد و ظرف مدت یک دقیقه بهیار و پرستار مستقر در مقر پلیس، بالای سرش حاضر شدند. هفت یا هشت دقیقه بعد همکاران ما تقاضای آمبولانس اورژانس کردند. خانم امینی یک‌بار در داخل مقر پلیس احیا شد. دو بار هم احیای او در بیمارستان انجام گرفت. بی‌تردید آنچه که برای نجات جان یک انسان نیاز بوده از سوی پلیس انجام شده و او به بیمارستان کسری که نزدیک‌ترین بیمارستان به مقر پلیس بوده منتقل شد. ما زمان انتقال را پنج دقیقه پیش‌بینی می‌کردیم اما اورژانس اعلام کرد  که ظرف مدت دو دقیقه به بیمارستان منتقل شده است.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همکاران ما نیز در بیمارستان حاضر شدند و به مسئولان بیمارستان تاکید شد هر اتاق و امکاناتی برای نجات جان این دختر نیاز است فراهم شود. همچنین اعلام شد هزینه درمان او را پلیس پرداخت خواهد کرد. کادر درمان همه تلاش خود را به‌کارگرفت اما متاسفانه پس از سه روز به فوت این بانو منجر شد. ظرف مدت یک تا دو ساعت خبر به بنده و فرماندهی کل فراجا رسید و نخستین فردی که با خانواده ایشان تماس گرفت فرماندهی کل فراجا بود. وی دستوراتی را در همان ساعات اولیه صادر کرد مبنی بر این‌که این دختر فرزند من است و هر کاری که لازم است انجام دهید. در وهله‌ دوم دستور داد تیم‌های بازرسی کل موضوع را واکاوی کنند و اگر قصوری وجود دارد به‌صورت کامل بررسی شود. 
وی درباره گمانه‌زنی‌ها در مورد موجه‌بودن ظاهر ایشان گفت: نمی‌شود با ساپورتی که وقتی مانتو می‌رود بالا و تمام بدن شما مشخص می‌شود در اماکن عمومی ظاهر شوید. هنگام هدایت خانم امینی به ون امنیت اخلاقی چهار خانم و دو آقا یعنی شش نفر همراه هم بودند که سه خانم با تذکر مشکل‌شان قابل رفع بود. آنها در این موضوع هیچ مقاومتی نکردند و خود خانم امینی در این موضوع مقاومتی نداشت. بررسی‌های من و تیم‌های ویژه نشان می‌دهد کوچک‌ترین قصور و تقصیری از سوی مامورین ما وجود نداشته است. مدت‌زمان حضور خانم مهسا امینی در مقر پلیس امنیت اخلاقی بین ۳۰ تا ۳۸ دقیقه بود. 
رحیمی تاکید کرد: حتی تلنگر هم به خانم مهسا امینی زده نشده و هیچ قصوری از سوی پلیس صورت نگرفته است. 
 وی ادامه داد: تهمت‌های ناجوانمردانه ای به پلیس زده شده و ما واگذار به زمان پل صراط می‌کنیم مگر می‌شود امنیت جامعه را تعطیل کرد؟۹۰درصد کسانی که توسط گشت ارشاد، ارشاد می‌شوند فقط به آنها تذکر داده می‌شود ، ۹درصد داخل ون تذکر گرفته و یک درصد به مقر منتقل می‌شوند.

دستور اژه‌ای برای رسیدگی به پرونده مهسا
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا دیروز در جلسه مسئولان عالی قضایی به ماجرای مهسا واکنش نشان داد و گفت: «در تماسی که با رئیس سازمان پزشکی قانونی داشتم تاکید کردم موضوع جان‌باختن مرحومه امینی را با دقت و وسواس بررسی کنند؛ در این راستا اقدامات اولیه در پزشکی قانونی صورت گرفته است؛ نمونه‌برداری‌های لازم انجام شده و به آزمایشگاه ارسال شده است. باید منتظر ماند تا از طریق بررسی‌های دقیق و تخصصی، نتیجه حاصل شود. به مراجع قضایی دستور داده‌ام بررسی‌های همه‌جانبه پیرامون موضوع جان‌باختن مرحومه امینی از مقطع و محلی که وی را هدایت کردند، انجام گیرد و دوربین‌های عمومی و خصوصی نیز به طور دقیق بررسی شوند.»