بخشش قاتل بعد از 13سال

بخشش قاتل بعد از 13سال

مرد‌ 50ساله که قرار بود برای چهارمین‌بار پای چوبه دار برود، توانست رضایت خانواده مقتول را  بعد از 13سال جلب کند‌.

به گزارش خبرنگار جام‌جم،‌ این مرد اعدامی که 50 ساله است،‌ یکی از  روزهای شهریور سال88  با مردی 40ساله که هم‌محلی‌اش در تجریش بود به‌دلیل چشم در چشم شدن درگیر شد و با چاقویی که همراه داشت، ضربه‌هایی به وی زد که باعث مرگ او شد‌. او مدتی بعد در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد و در جلسه دادگاه گفت‌: من قصد قتل‌ آن مرد را نداشتم. آن شب به‌طور اتفاقی همدیگر را دیدیم و به‌دلیل چشم در چشم شدن عصبانی شده و‌ دعوایمان بالا گرفت و به زد و خورد کشیده شد.  
 بعد از آن جلسه بود که دو فرزند و خواهران مقتول برای قاتل درخواست قصاص کردند که با صدور حکم قصاص، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد‌ و رای قصاص تایید و برای اجرا به شعبه دوم اجرای احکام  دادسرای جنایی تهران ارسال شد‌. در این سال‌ها مرد اعدامی و خانواده‌اش خیلی تلاش کردند‌ تا بتوانند از  این خانواده رضایت بگیرند اما آنها حاضر به این کار نبودند و حتی مرد اعدامی سه بار پای چوبه دار رفت. 
سرانجام تلاش‌ها برای کسب رضایت نتیجه داد و او توانست رضایت خانواده مقتول‌ را جلب کند. ‌خانواده مقتول وقتی پی بردند که قاتل در زندان رویه زندگی‌اش را عوض کرده،‌ دو شرط برای مرد زندانی در‌نظر گرفتند؛ یکی این‌که دیه بپردازد و دیگر این‌که از محله تجریش برای همیشه برود و تا آخر عمر به آنجا بازنگردد‌. اعدامی نجات‌یافته هم این دو شرط را پذیرفت و به کمک خانواده‌اش و افراد نیکوکار توانست دیه را جمع‌آوری کند و به خانواده مقتول‌بپردازد‌.