بدون تیتر

بدون تیتر

امین ترفع، مدیرکل تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی: تلاش داریم قطار مستقیم چین به ایران را راه‌اندازی کنیم که نشانه مثبتی در چارچوب حمایتی و تقویت‌کننده عضویت در سازمان شانگهای برای بخش ترانزیت و حمل و نقل است. به‌جز چین با دیگر کشورها ارتباطات دوجانبه زمینی و ریلی وجود دارد. تلاش داریم در رابطه با افزایش همکاری‌ها با چین، قطار مستقیم چین به ایران را احیا کنیم که مبدا آن از شانگهای خواهدبود. این نشانه‌ مثبتی است که چارچوب سازمان همکاری شانگهای می‌تواند تقویت‌کننده باشد.

سومین دوره انتخابات اتاق اصناف تهران برگزار شد و اعضای جدید هیات‌رئیسه اتاق اصناف تهران مشخص شدند. براساس ماده۶ آیین‌نامه اجرایی انتخابات هیات‌رئیسه اتاق اصناف تهران برگزار شد و اعضای جدید هیات‌رئیسه اتاق مشخص شدند. بر اساس این گزارش، اعضای اصلی منتخب به ترتیب آراء، علی توسطی با ۶۴رای، حمیدرضا رستگارپور ۶۰رای، محمدرضا فرجی تهرانی ۵۹رای، حسین علی‌اکبری ۵۶رای، اسماعیل کاظمی ۵۴رای اعلام شدند. همچنین احمد ابوالحسنی(تولیدی) با ۴۴رای و سیداحمد حسینی(توزیعی) با ۱۸رای به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

به‌موجب آیین‌نامه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که اخیرا به تصویب هیات وزیران رسیده خانوارها در صورتی مشمول استفاده از امکانات دولتی موضوع این آیین نامه هستند که فرزند سوم یا بیشتر آن خانوار پس از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، متولد و دارای سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا براساس دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی موضوع ماده (1) آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن باشد. براساس آیین‌نامه یاد شده، وزارت راه و شهرسازی (به نمایندگی از دولت) مکلف است به منظور تأمین مسکن خانوارها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر، یک قطعه زمین حداکثر به مساحت 200مترمربع منطبق با ضوابط حد نصاب تفکیک براساس طرح‌های هادی روستایی یا طرح‌های جامع شهری مصوب یا واحد مسکونی برای ساکنان در روستاها یا شهرهای کمتر از 500هزار نفر جمعیت به صورت مشترک و بالمناصفه به پدر و مادر در شهر و روستای محل سکونت فقط برای یک بار و براساس هزینه آماده‌سازی زمین در زمان واگذاری به صورت فروش اقساطی با دو سال تنفس و هشت سال تقسیط بدون اعمال تخفیف واگذار کند.