ارتباطات پستی در دوران کرونا

ارتباطات پستی در دوران کرونا

محمود لیائی معاون وزیر ارتباطات و شرکت ملی پست ایران گفت: طی چند سال گذشته و با وجود تحریم‌ها برخی از کشورها فقط از ما دریافت مرسوله دارند؛ اما ارسال صورت نمی‌گیرد که در همین راستا با کره جنوبی تعامل کردیم و توانستیم ارسال از کره به ایران را داشته باشیم.

در حال حاضر کشورهای کمی هم هستند که در تلاش هستیم با کمک اتحادیه جهانی پست با آنها ارتباط بگیریم چرا که معتقدیم تحریم‌ها نباید مانع ارتباطات پستی کشورها شود. وی اقدامات پست در دوران کرونا را خاطرنشان کرد و افزود: شیوع ویروس کرونا، کارکنان پست جمهوری اسلامی ایران را در معرض خطرات جدی قرارداد ولی باوجود این پست ایران توانست مأموریت خود را به‌خوبی انجام دهد. نیاز به پست در دوران کرونا فراتر از تصور شهروندان بود، اگر از چالش‌هایی که پست ایران، در زمان همه‌گیری کرونا با آن مواجه بود، بتوان چیزی آموخت، آن این است که شهروندان، همان گونه که شواهد کنونی به‌وضوح نشان می‌دهند بیش از آنچه تصور می‌کنند، به خدمات پستی نیاز دارند. به گفته معاون وزیر ارتباطات، در بحث زنجیره آدرس‌ها اختیار کامل نداریم. معمولاً چند دستگاه و ارگان دولتی باید دست به دست هم داده تا آدرس‌ها به‌روزرسانی شوند. تاکنون ۷۰درصد استانداردسازی انجام شده و فقط ۳۰درصد آدرس‌ها به خاطر عدم دریافت نقشه از شهرداری مربوطه آن ناحیه به‌روز نشده است که در تلاشیم با مذاکرات و مراودات مستمر این مهم را مرتفع کنیم. 

بدون تیتر
رئیس اداره اجرای مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی با بیان این‌که در صورتی‌که مودی «ناتوان» تشخیص داده شود، شرکت معتمد وظیفه ارائه خدمت به او را خواهد داشت، گفت: مسئولیت صدور و ارسال صورتحساب الکترونیک به‌عهده شرکت معتمد خواهد بود.

بر‌اساس اعلام سازمان هواشناسی در پاییز امسال بارش‌ها در اکثر مناطق کشور کمتر از نرمال بوده و از اواسط آذرماه وضعیت بارش‌ها بهبود می‌یابد.

رئیس سازمان راهداری از تعدیل تعرفه‌های سنگین حمل‌ونقل جاده‌ای توسط ترکمنستان خبر داد و گفت: این اقدام موجب رونق مسیر جایگزین شرق دریای خزر می‌شود.

معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد، مسکو و تهران ممکن است در مورد سوآپ عرضه پنج میلیون تن نفت و ۱۰‌میلیارد مترمکعب گاز که تا پایان سال تکمیل شود، توافق‌کنند.

۱۵ مهر‌ماه آخرین روز مهلت قانونی ثبت شناسه کالا و کد رهگیری برای ۵۵ قلم لوازم یدکی بود که به پایان رسید؛ بر این اساس طبق تاکید مسئولان وزارت صمت و از‌جمله معاون صنایع عمومی وزارت صمت، از این پس محصولات بدون کد شناسه، قاچاق محسوب می‌شود و طبق قانون قاچاق، جمع‌آوری خواهد شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از تشکیل بیش از ۸۳ میلیارد تومان پرونده قاچاق در نیمه اول امسال خبر داد و گفت که توتون و تنباکو، سیگار، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم خودرو بیشترین کشفیات بوده است.